Преподобный Антоний Киево-Печерский
Дни памяти - 10 июля , 2 сентября, 28 сентября ( по ст. стилю)
Преподобный Антоний Киево-Печерский родился в 983 году недалеко от Чернигова, в местечке Любече. С юных лет имея страх Божий, он желал облечься в иноческий образ. Придя в возраст, он отправился странствовать и, достигнув Афона, возгорелся желанием подражать подвигам его святых насельников. Приняв здесь постриг, юный инок во всем благоугождал Богу и, подвизаясь на пути добродетели, особенно преуспевал в покорности и послушании, так что все монахи радовались, глядя на его святую жизнь. Прозирая в Антонии великого будущего подвижника, игумен, по внушению от Бога, отправил его на родину, сказав: "Антоний! Пора тебе и других руководить во святой жизни. Возвратись в свою Русскую землю, да будет на тебе благословение Святой Афонской Горы, от тебя произойдет множество иноков". Вернувшись на Русь, Антоний начал обходить монастыри на Киевщине, но нигде не нашел такой строгой жизни, к которой он привык на Афоне. По смотрению Божию, на одном из холмов Киевских, на крутом берегу Днепра, напоминавшем ему любимый Афон, в лесу, близ села Берестово, он увидел пещеру, выкопанную священником Иларионом (впоследствии святой Митрополит Киевский; память 21 октября). Он стал подвизаться там в молитве, посте, бдении и труде, вкушая через день немного пищи, иногда не ел по неделе. Люди начали приходить к подвижнику за благословением, советом, а иные решались навсегда остаться со святым. В числе первых учеников преподобного Антония был святой Никон, который в 1032 году постриг пришедшего в обитель преподобного Феодосия Печерского († 1074; память 3 мая). Святая жизнь Преподобного Антония озарила всю Русскую землю красотой монашеского подвига. Святой Антоний стремившихся к иночеству принимал с любовью. После наставлений, как должно следовать за Христом, он повелевал блаженному Никону постригать желающих. Когда около Преподобного собралось 12 человек братии, общими усилиями была выкопана большая пещера и в ней устроена церковь и келлии для иноков. Святой Антоний, поставив над братией игуменом блаженного Варлаама, сам удалился из обители и, выкопав себе новую пещеру, затворился в ней. Но и там, около места его уединения, вскоре начали селиться иноки. Так образовались Ближний и Дальний пещерные монастыри. Впоследствии над Дальней пещерой была выстроена иноками небольшая деревянная церковь в честь Успения Божией Матери. Волею князя Изяслава игумен Варлаам удалился в Димитриевский монастырь. Благословением преподобного Антония и с общего согласия братии, на игуменство был избран кроткий и смиренный Феодосий. К тому времени число братии уже достигло ста человек. Великий киевский князь Изяслав († 1078) подарил инокам гору, на которой был выстроен большой храм и келлии, а вокруг поставлен частокол. Так образовалась славная обитель, которая была названа Печерской, как основанная над пещерами. Ведя рассказ об этом, летописец замечает, что хотя и существуют многие монастыри, устроенные богатством царей и бояр, однако они не могут сравниться с теми, которые строятся молитвами святых, их слезами, пощением и бдением. Так и преподобный Антоний не имел золота, но своими трудами возрастил обитель, несравнимую с другими, которая явилась первым духовным центром Руси. За святую жизнь Бог прославил преподобного Антония даром прозрения и чудотворений. Особенно это проявилось при построении им великой Печерской церкви. Сама Пресвятая Богородица предстала ему и преподобному Феодосию во Влахернском храме, куда они чудесно явились, были восхищены, не отлучаясь от Печерского монастыря. Получив от Матери Божией золото, святые наняли мастеров-каменщиков, которые, по повелению Царицы Небесной, пошли в Русскую землю для построения храма в Печерской обители. При этом явлении Матерь Божия предсказала близкую смерть преподобного Антония, которая последовала на 90-м году его жизни 7 мая 1073 года. Мощи преподобного Антония, по Божию смотрению, остаются сокрытыми.
Акафист преподобному и богоносному отцу нашему Антонию, Печерскому чудотворцу. Кондак 1 Избранный угодниче Христов, иноков русских первоначальниче и великий чудотворче, преподобне отче наш Антоние, с любовию приносим ти сия хвалебныя песни, яко небесному предстателю нашему: ты же имеяй дерзновение ко Господу, молися о спасении нас грешных, да зовем ти благодарно: Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Икос 1 Ангел во плоти был еси, преподобне отче Антоние, аще и на земли родился еси во граде Любечи, но вышний град, Иерусалим прекрасный, гражданина тя стяжа: обитаеши бо в нем со Ангелы и святыми, и чудес лучами озаряеши выну Отечествие твое земное, от нас же чтущих тя услыши похвальное пение сицевое: Радуйся, родителей благочестивых сыне; Радуйся, града Любеча святое прозябение. Радуйся, рая Иисусова ветвь многоплодная; Радуйся, делы благими Христу благоугодивый. Радуйся, от младенчества Богом избранный; Радуйся, от юности Бога всею душею возлюбивый. Радуйся, вся заповеди Господни верно сохранивый; Радуйся, в оправданиих Владычних непорочно ходивый. Радуйся, чистое вместилище добродетелей; Радуйся, красное селение Духа Святаго. Радуйся, целомудрия рачителю: Радуйся, смирения любителю. Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Кондак 2 Видев Господь душу твою, отче Антоние, пламенем Божественныя любве объятую, в юношеском возрасте научи тя богоугождению истинному, Егоже промыслом наставляем, пещеру в Любечи ископал еси, и в ней в молитвах усердных пребывал еси, повизаяся сокрушити главу адскаго змия, и победити вся его искушения, да возможеши достойно и праведно воспевати Триединому Богу ангельскую песнь: Аллилуиа. Икос 2 Разум небесный свыше тебе даровася, преподобне отче Антоние, и в юных летех мудростию старческою процвел еси, вся тленная в уметы вменив, Единому же Богу благоугождати вожделев, чесому свидетель неложен пещера, в юности тобою ископанная в Любечи, для подвигов духовных, яже яко труба всем возвещает, каков подвижник был еси в юности твоей. О сем дивяшеся, вопием ти: Радуйся, юноше Богом возлюбленный; Радуйся, отроче десницею Всевышняго освященный. Радуйся, пророка Божия Илии, в пещере жившаго, благий подражателю; Радуйся, Крестителя Христова Иоанна, в пустыни обитавшаго, ревностный последователю. Радуйся, пещерное подвижническое житие усердно возлюбивый; Радуйся, многая благодатная дарования стяжавый. Радуйся, закон Бога твоего на скрижалях сердца твоего написавый; Радуйся, заповеди Евангелия Христова свет, стезям твоим имевый. Радуйся, Христа премного возлюбивый; Радуйся, непорочно и свято на земли поживый. Радуйся, мир и вся красная его презревый; Радуйся, о горних благах выну помышлявый. Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Кондак 3 Силою Божиею укрепляемый, Отечествие твое земное оставил еси, Антоние богомудре, и в жребий Богоматере, Святую Афонскую Гору удалился еси, да тамо обрящеши пристанище тихое ко спасению, и навыкнеши иноческому равноангельному житию, егоже возжелел еси, да сподобишися благоприятно славословити Творца всяческих Бога, и пети Ему: Аллилуиа. Икос 3 Имея помысл чист и непорочную душу, отче Антоние, яко овча кроткое, на пажить Богоматернюю, во Святую Афонскую Гору притекл еси, и к доброму пастырю иноческия обители обратился еси, прося его, да причтет тя к стаду словесных своих овец: той же провидев в тебе сосуд избран Духу Святому, с любовию тя прия, и во иноческий чин облече. Мы же ублажаем тя звании сими: Радуйся, иноче боголюбезный; Радуйся, постниче нелицемерный. Радуйся, воине духовный, не обязавыйся куплями житейскими; Радуйся, куплю небесную совершивый. Радуйся, Христа бисера драгаго обретый; Радуйся, Его ради Очечествие земное оставивый. Радуйся, Его ради странник и пришлец на земли чуждей бывый; Радуйся, любовию крепкою с ним на веки соединивыйся. Радуйся, Афонския Горы жителю добрый; Радуйся, жребия Богоматерняго прозябение благодатное. Радуйся, преподобных отец Афонских духовный учениче; Радуйся, богоносных пустынножителей Святыя Горы неленостный сподвижниче. Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Кондак 4 Бури страстей избежав, в пустыни Афонстей безстрастия благодатнаго достигл еси, преподобне отче Антоние, и духовно возрасл еси в мужа совершенна о Христе: темже безмолвия крайняго возжелев, с благословения игумена твоего, в горе, в пещере вселился еси, и в ней в молитве и посте безмолвно подвизался еси, вопия немолчно Богу: Аллилуиа. Икос 4 Слышав игумен твой глас небесный повелевающ ему, да послет тя, отче Антоние, в страну Русскую на подвиги духовныя, призва тя и благослови, да идеши тамо, идеже рожден был еси, и устроиши обитель иноческую на месте, свыше Богом на то предизбраннем. Сего ради тебе зовем: Радуйся, светильниче Божия благодати на Афоне возжженный, и Россию духовно просветивый; Радуйся, яко свет добрых дел твоих немерцаемо светится присно. Радуйся, заре невечерняя Солнца Правды Христа; Радуйся, послушания рачителю, безпрекословно волю игумена твоего исполнивый. Радуйся, святое благословение Афонския Горы в наследие Русской стране принесый; Радуйся, в волю Божию всего себе предавый. Радуйся, мудрый странниче, иский Отечетвия горняго; Радуйся, красныя нозе твои в путь спасительный для многих направивый. Радуйся, вся дольняя презревый, о горних же выну воздыхавый; Радуйся, нищету духовную себе совершенно усвоивый. Радуйся, смирения святаго преисполненный; Радуйся, слезами молитвенными себе орошавый. Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Кондак 5 Боготечней звезде подобен быв, отче Антоние, от Афона в Русь притекл еси, и во граде Киеве, в пещере варяжстей, вселился еси, обиталище разбойников в храм молитвы претворив, идеже день и нощь в молитве неутомимо подвизался еси, и благоумиленно воспевал еси Господу: Аллилуиа. Икос 5 Видевше тя людие киевстии, Антоние богоносне, яко Ангела Божия, всеми добродетельми украшена и равноангельное житие в пещере провождавшаго, прихождаху к тебе усердно, ови благословения и молитв от тебе ищуще, ови же подвизатися с тобою хотяще; ты же по глаголу Христову, приходивших к тебе не отгонял еси, но спасению человеческому радостно служил еси, и основание славней Лавре Печерстей положил еси, яже красуется тобою, яко краеугольным камнем своим, и воспевает ти песни таковыя: Радуйся, подвижничество духовное в Русской стране насадивый; Радуйся, слез твоих теченьми оное во сто крат уплодоносивый. Радуйся, делателю добрый винограда Небеснаго; Радуйся, управителю душеспасительный вверившихся твоему духовному руководству. Радуйся, в подземных кровех пространство Царствия Небеснаго получивый; Радуйся, к нему бодренно и неуклонно ученики твоя путеводивый. Радуйся, правило веры истинныя; Радуйся, образе кротости духовныя. Радуйся, верховный отче иноков русских; Радуйся, зерцало светлое всех добродетелей иноческих. Радуйся, о немже радуется Ангелы на небеси; Радуйся, о немже Бога славят человецы на земли. Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Кондак 6 Проповедник смирения святаго был еси братии твоей пещерней, преподобне отче Антоние; смирения бо ради, от игуменства и священства уклонился еси, предпочитая поучати братию, не толико властию и словом, колико примером святоподвижнаго жития твоего, по глаголу Господню всем быв слугою. Темже ныне прославляешися со Ангелы, и сладце поеши Пресвятей Троице: Аллилуиа. Икос 6 Возсиял еси на горах Киевских яко столп утверждения верных, Антоние богомудре, и яко денница светлая, от мрака пещернаго востекл еси на гору Небесную, отнуду озаряеши Церковь православнорусскую, в нейже почитаешися по достоянию первоначальником иноческаго жития. и слышиши от верных чад ея пения сицевое: Радуйся, прославивый горы Печерския добродетельми твоими духовными; Радуйся, претворивый пещерное жилище разбойников в храмы Господа Славы. Радуйся, в подземных кровех главу глубиннаго змия крепко сокрушивый; Радуйся, богомыслием непрестанным еще во плоти небесныя блага созерцавый. Радуйся, утешения Божественнаго сподобленный; Радуйся, умилением молитвеннаго преисполненный. Радуйся, многих чад о Христе стяжавый; Радуйся, подражатели жития твоего святаго отечески любивый. Радуйся, яко семя твое духовное не оскуде в земли Русской; Радуйся, яко веселишися со чады твоими в обителех райских. Радуйся, яко плод благокрасный предивнаго Феодосия духовно возрастил еси; Радуйся, яко с ним вкупе во Славе Небесней пребывая, Богу выну о нас грешных умоляеши. Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Кондак 7 Враг спасения человеческаго хотя скорбь тебе сотворити, преподобне отче наш Антоние, вооружи гневом на тя великаго князя Киевскаго Изяслава; ты же гневу его место уступая, в область Черниговскую удалился еси, и в горе Болдиней пещеру себе ископав, в ней люботрудно подвизался еси, и тем начало обители Свято-Ильинския тамо положил еси, яже благоговейно чествует ныне твою пещеру, чудесы многими прославленную, о нихже вернии прославляют Дивнаго во святых Своих Бога, зовуще: Аллилуиа. Икос 7 Новаго тя Антония Великаго дарова Господь стране Русской, преподобне отче; якоже бо древле всю Церковь вселенскую светом добродетелей и чудус своих просвети, первоначальник всех иноков явлься; тако и ты ныне всю Церковь Русскую подвиги твоими и чудесы духовно облистал еси, и по достоянию первоначальник иноков русских именуешися. Темже зовем ти: Радуйся, во смирении твоем великих дарований Божиих удостоенный; Радуйся, нищетою духовною богатство небесное стяжавый. Радуйся, древним пророком Божиим равночестный; Радуйся, прозорливости благодатныя преисполненный Радуйся, будущая яко настоящая созерцавый; Радуйся, тайная помышления человеческая прозревавый. Радуйся, вся искушения духов тмы победоносно отражавый; Радуйся, велию власть на диавола от Господа получивый. Радуйся, от мучительства демонскаго многия человеки молитвою твоею свободивый; Радуйся, яко исцеления благодатныя от гроба твоего верным подаеши. Радуйся, победивый враги невидимыя глубоким твоим смирением; Радуйся, низложивый и посрамивый гордыню злобного велиара. Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Кондак 8 Странное и вельми безмолвное житие провождал еси, богоносне отче, егда от Чернигова паки в Киев возвратился еси, и от Дальныя пещеры твоея в Ближнюю преселился еси, юже со ученики твоими ископав, яко рай красный удобрил еси ю подвиги твоими и чудесы, и в ней безмолвно пребывая, умиленно воспевал еси Царю Славы Христу: Аллилуиа. Икос 8 Весь в Бозе быв богомыслием непрестанным, преподобне отче Антоние, в светлом видении в Цареграде, во Влахернстей церкви, вкупе с преподобным Феодосием, таинственно виден был еси каменоздательми Великия печерския церкве, егда Пресвятая Владычица Богородица посылаше их в Киев сооружати ту церковь и вручаше им Божественную икону Своего Успения. Слышавше таковая превелия чудеса Божия, тебе чудотворцу преславному вопием: Радуйся, изрядный слуго Пресвятыя Богородицы; Радуйся, присный прославителю Ея милости и чудес. Радуйся, обитель славную во имя Ея святое, в Руси основавый; Радуйся, икону Ея чудотворную от рук Ея дарованную, радостно приявый. Радуйся, сим образом Ея Божественным обитель твою духовно обогативый; Радуйся, с Нею вкупе молитися за ны ко Господу дерзновение получивый. Радуйся, верный исполнителю заповедей сына Ея и Бога; Радуйся, преславный совершителю многих великих чудес. Радуйся, пещерный жителю, всю Русь исполнивый славою твоих подвигов; Радуйся, от темных мест подземных светивый миру равнонгельным твоим житием. Радуйся, безмолвниче дивный, вне житейских свет поживый; Радуйся, затворниче благоумиленный молчаливая уста имевый. Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Кондак 9 Всем сердцем Бога возлюбив, отче Антоние, Богом возлюблен был еси, иже послушаше благоутробно твоя молитвы и исполняше милостиво вся твоя прошения. В указание тебе места, идеже имеяше создатися Великая печерская церковь, просил еси, преподобне, у Господа: да будет по всей земли роса, а на месте том суша, и паки: да будет по всей земли суша, а на месте том роса; и бысть так по твоему прошению. Темже радостно воспел еси чудес Богу: Аллилуиа. Икос 9 Витий человеческих похвалы превосходит святоподвижническое житие твое, преподобне отче Антоние: кто бо достойно может восхвалити тя чудотворца преславнаго, огнь с небес сведшаго молитвою твоею, якоже пророк Илия древле, и огнем тем все хврастие попалившаго на месте, идеже имеяше создатися Великая печерская церковь, в знамение того, яко велия Божия благодать в ней обитати будет.О сем дивяшеся, смиренно глаголем: Радуйся, одушевленная Церковь Бога Живаго бывый; Радуйся, в храме Триипостаснаго Господа душу твою освятивый. Радуйся, огнедохновенныя дары Духа Святаго в сердце твое приемый; Радуйся, духоносцем апостолов Христовым единонравный. Радуйся, низводителю предивный огня с небесе; Радуйся, удостоверителю чудотворный Божия благоволения к месту Великия печерския церкве. Радуйся, адаманте блистающий дарами Божия благодати, и несокрушимый прилоги вражиими; Радуйся, столпе непоколебимый святыя православныя веры. Радуйся, чудотворче преславный и богоприятный; Радуйся, молитвенниче сильный и скороуслышанный. Радуйся, руце твои преподобнии со дерзновением многим горе воздевавый; Радуйся, прошения твоя со слезами теплыми Господеви приносивый. Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Кондак 10 Спасителя душ наших, Господа Иисуса Христа, видети сподобился еси в видении дивнем, преподобне отче Антоние, и обетования благая от уст Его Божественных услышал еси, яко верный Его раб и угодник. Молися убо Ему, преподобне, да и нас убогих не отринет Он от сладкаго лицезрения Своего, но сподобит нас со святыми выну видете Лице Его Пресветлое, и пети Ему: Аллилуиа. Икос 10 Царя Небеснаго Христа верный раб и последователь был еси, отче преподобне, и сего ради чудотворения даром от Него обогатился еси. Мы же тебе целебника благодатнаго ведуще, усердно ныне приходим к святому твоему гробу, и от него цельбы безмездныя душам и телесам нашим приемлюще, благодарственно тебе глаголем: Радуйся, величием подвигов твоих подобен бывый древним богоносным отцем; Радуйся, глубино смирения твоего превозшедый твоя сподвижники. Радуйся, сети вражия яко паучину, сокрушивый; Радуйся, в Царствие Горнее, яко орел воспаривый. Радуйся, во след себе многия ученики ко Христу приведый; Радуйся, чада твоя духовная от искушений диавольских бодренно хранивый. Радуйся, ленивыя подвигнувый исправлению Христоподражательным твоим житием; Радуйся, грешныя к покаянию приведый твоими богомудрыми словесы. Радуйся, наказателю любвеобильный; Радуйся, увещателю пресладкий. Радуйся, отче, отцев красото; Радуйся, пастырю добрый тобою собраннаго словеснаго стада. Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Кондак 11 Пение всеумиленное Господеви приносил еси, преподобне отче Антоние, и возлежа на одре смертнем, молился еси усердно в обители твоей и ученицех; таже прощение и благословение твоей братии преподав, с миром почил еси, и приложился еси к лику святых и преподобных отец, с ними же ныне сладце поеши Христу Богу: Аллилуиа. Икос 11 Светоподательный светильник являешися по смерти, преподобне отче Антоние, из под спуда пещернаго поставленный на версех небесных, и отонуду светлостию чудес просвещаяй Церковь Христову. Просвети, угодниче Божий, и наша мрачныя души светом Христовым, и молитвами твоими помози нам тмы греховныя избежати, лучи благодати Божия в сердца наша приимати и неосужденно пети тебе: Радуйся, благодатию сияющий светильниче; Радуйся, зарцало пресветлое иноческаго жития. Радуйся, вторый Моисее, мысленныя скрижали, добродетели твоя, нам от горы святыя принесый; Радуйся, вертоград духовный на горах Печерских насадивый. Радуйся, яко розги его от юга и до севера прострошася; Радуйся, яко листвия его присно зеленеют; Радуйся, оляденевшую в язычестве землю Русскую духовно оплодотворивый; Радуйся, садоделатель добрый в ней бывый. Радуйся, новосаждения богоугодныя в ней возрастивый; Радуйся, от пещерных затворов в Рай Иисусов цветы многия пересадивый. Радуйся, Ангеле земный; Радуйся, человече небесный. Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Кондак 12 Благодать Божия хранит священный твой гроб, Антоние, отче наш, огня исхождением и воды излиянием от него возбранив хотевшим обрести твоя мощи: ты бо смирен сый, и по смерти не восхотел еси явити мощей твоих миру, сим поучая нас благодатному смирению, да во умилении смиренномудренно поем Богу: Аллилуиа. Икос 12 Поюще стоподвижное и равноангельное житие твое, преподобне отче, хвалим, славим и величаем укрепившаго тя Господа, даровавшаго нам в тебе пример святый и достоподражательный навсегда. Приими убо, угодниче Христов, от нас смиренных, с любовию сердечно тя почитающих, сия нелестныя похвалы: Радуйся, Пресвятыя Живоначальныя Троицы благоволением увенчанный: Радуйся, Пресвятыя Владычицы Богородицы милостями ущедренный. Радуйся, ангельских воинств содружества сподобленный; Радуйся, блаженства святых удостоенный. Радуйся, сонаследниче преподобных; Радуйся, постников благодатное удобрение. Радуйся, пещерножителей славо и похвало; Радуйся, всея страны правослано-русския крепкое ограждение. Радуйся, святыя Лавры твоея непостыдное упование; Радуйся, подвизающимся в ней спасения вечнаго ходатаю. Радуйся, телеса наша безмездно врачуяй прикосновением к честному твоему гробу; Радуйся, души наша возводяй к наследию блаженства райскаго святыми твоими молитвами. Радуйся, Антоние, монашескаго в Руси жития первоначальниче. Кондак 13 О великий первоначальниче иноков русских, и преславный чудотворче, преподобне отче наш Антоние! Мы чада твоя духовная, и овцы пажити твоея, сия малыя песни хвалебныя усердно тебе приносяще, молим тя; яви нам отеческую любовь твою, и умоли Господа Бога, избавити нас геенны, и удостоити Царствия Небеснаго, да поем Ему со святыми: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. (Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Молитва преподобному и богоносному отцу нашему Антонию, Печерскому чудотворцу О добрый наш пастырю и наставниче, приснопоминаемый иноков русских первоначальниче, преподобне и богоносне отче наш Антоние! Ты горе на небеси, мы низу на земли, удаленнии от тебе не толико местом, колико греховною нечистотою нашей, обаче памятуя отеческую любовь твою к людем ти сродным, припадаем и молим ти ся со умилением и верою: помози нам грешным, покаянием очиститися, и достойными быти помилования и прощения от Господа и Создателя нашего. Умоли Его благость даровати нам великия и богатыя милости: земли плодоносие, воздуха благорастворение, мир глубок, братолюбие искреннее, благочестие нелицемерное, житейских потреб довольство, и да не во зло обратим благая, даруемая нам от щедродательныя Его десницы, но в славу имени Его святаго, и во спасение наше. Сохрани, угодниче Божий, предстательством твоим святым, всех нас. Соблюди, чудотворче святый, благомощными твоими молитвами обитель твою, и всю страну нашу невредимыми от всякаго зла, и вся люди, жительствущия в обители твоей, и на поклонение в ню приходящия, осени небесным твоим благословением, и в скорбех, бедах и болезнех, утешение, избавление и исцеление им подаждь; да благодарно славим, хвалим и величаем прославльшаго тя Господа, чрез тебе дивно благодетельствующаго нам, Безначального Отца, Единороднаго Его Сына и Единосущнаго Его Духа, Троицу Живоначальную и Нераздельную, и твое святое заступление, во веки веков. Аминь. Источники: Акафист - «Редкие акафисты Киево-Печерской Лавры» (стр.152-166) Информационно-издательский центр Украинской Православной Церкви, 1996 год По благословению Блаженнейшего Владимира, Митрополита Киевского и всея Украины.
Житие и Икона - Православный календарь (http://www.days.ru/Life/life4208.htm http://www.days.ru/Images/ii218&570.htm) |