Акафист преподобному отцу Феофилу (подвижнику Китаевой пустыни)

Тропарь,глас 4
От юности Христа возлюбил еси, блаженне Феофиле/, и тому единому работати пламенне возжелел/, непрестанною молитвою и юродством в пустыни Китаевой подвизался еси/, угодником печерским подражая./ Сего ради вопием ти: спасай нас молитвами твоими, преподобне отче наш.

 

Ин тропарь, глас 8
Постом душу твою просветил еси, молитвами непрестанными сердце твое сосуд Духа Святаго соделал еси, преподобне отче наш Феофиле, тем же вся вражия ополчения крепко посрамил еси и яко победоносец истинный воздаяние получил еси от Христа Бога. Тому помолися о душах наших.


КОНДАК, глас 4
От мира суетнаго изшел еси/ и в дебрех Китаева вселился еси,/ преподобне отче наш Феофиле./ Непрестанным псалмопением и юродством своим многих на путь спасения наставил еси./ Сего ради вопием ти:/ моли Христа Бога, да спасет души наша.


КОНДАК 1 
Избранный Богом от чрева матери своея на подвиг юродства прнзван был еси, силою Божией от воднаго потопления многажды хранимый, подвигом поста и молитвы врага рода человеческаго посрамивый. Сего ради, совершая память твою, молим тя, предивный отче Феофиле, избави нас от враг видимых и невидимых, с любовию зовущих ти: Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


ИКОС 1
Ангели небеснии и человецы земнии богоизбранному житию твоему удивляшеся, отче Феофиле, како ти младенцу сущу от млека матери своея лице свое отвращал еси, принимая пищу токмо постную. Сим знамением Господь показа людем, яко ты еси избранник Божий, не от мира сего бысть. Дивящеся таковому постническому воздержанию твоему, со умилением зовем ти сице:
Радуйся, избранниче Божий от чрева матери;
Радуйся, пречестная отрасль иерея Божия.
Радуйся, постническим подвигом твоим Крестителю Господню уподобивыйся.
Радуйся, воздержанием таковым родителей и сродников своих удививый.
Радуйся, измлада Бога возлюбивый.
Радуйся, заповеди Его верно сохранивый.
Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


КОНДАК 2
Видяще тя сосуд Духа Святаго, Богом избранный, враг рода человеческаго не могий терпети тя, возжеле погубити тя, младенче святый, подвигнувый на сие детоубийство матерь твою. Бог же, хранящий младенцы Своя, не попусти злодеянию сему совершитися. За таковую милость Его к тебе, поем Ему: АЛЛИЛУИА.


ИКОС 2
Разум матери твоея по наущению диавольскому помрачися, и возненавидяше тя, непорочна младенца. Сего ради повеле служащей в доме девице утопити тя в реце. Ангел же Божий сохрани тя невредима. Мы же, дивящеся чуду сему, с радостию вопием ти:
Радуйся, сосуде, Богом избранный и Им же хранимый.
Радуйся, младенче святый, диавола устрашивый.
Радуйся, от пелен младенческих гонение от матери своея претерпевый.
Радуйся, от потопления силою Божией сохраненный.
Радуйся, от чрева матери на служение Богу предызбранный.
Радуйся, Промыслом Божиим в жизни твоей всегда водимый.
Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


КОНДАК 3
Чудо преславное тобою сотвори Господь, егда ты бысть вверженый в реце, силою Божией держимый на версе воды невредимый и, аки в колыбели мягцей, на волнах безмятежно спал еси. Девица же, ввергшая тя, исполнися страха и умиления, возопи дивному Богу: АЛЛИЛУИА.


ИКОС З
Боящеся принести тя в дом к жестокой матери твоей, девица со слезами жалости к тебе, осени тя крестным знамением и паки вверже тя спящаго в воду. И паки чудо произыде: волны речныя аки крыла ангельския понесоша тя к брегу земли. И девица, аки Моисея, взя из воды тя и понесе в дом твой, трепеща и ужасашеся. Мы же, дивящеся таковому промышлению Божию о тебе, глаголем:
Радуйся, яко тобою дивен Бог во святых Своих прославляется.
Радуйся, яко ангел твой хранитель пестуном бысть тебе.
Радуйся, яко ты Моисею, волнами речными носимому, уподобивыйся.
Радуйся, яко и тебе, аки Ноя, от потопления Бог сохранивый.
Радуйся, сим чудом в страх и трепет окрест живущих приведый.
Радуйся, яко тобою и мы уповати на Бога научаемся.
Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


КОНДАК 4
Бурю ярости и злобы воздвиже на тя мати твоя, егда видя тя жива и здрава после потопления, и сама своима рукама возжеле погубити тя, святый младенче; побеже, окаянная, к реце и вверже тя в воду под самое колесо мельничное. Обаче и на сей раз Господь дивно сохрани тя жива, дабы вси, видящие чудо сие, воспевали Ему благодарственно-хвалебную песнь: АЛЛИЛУИА.


ИКОС 4
Рече псалмопевец, яко "Господь сохранит тя от всякого зла. Господь сохранит вхождение твое и исхождение от ныне и до века", и "не убоюся, что сотворит мне человек" - сии словеса сбышася воочию на тебе, предивный отче Феофиле. Силою Божией колесо водное остановися, а вода воспенишася. Мельник же в изумлении побеже и, видя тя лежаща под колесом, взяша тя, аки драгоценный дар Божий, взывая к тебе тако:
Радуйся, сокровище многоценное, мне Богом данное.
Радуйся, Богом хранимый младенче святый.
Радуйся, яко сила Божия тобою нам является.
Радуйся, яко имя Божие тобою прославляется.
Радуйся, сосуде избранный, во еже служити Богови и наставляти люди ко спасению нам дарованный.
Радуйся, яко крест долготерпения и злострадания уготовася тебе.
Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


КОНДАК 5
Страх и трепет объят всех окрест живущих, видящих дивное чудо сие. Мати же твоя, не уразуме силу Божию, на тебе являемую, паче озлобися лютостию зело великою и даде клятву погубити тя. Тогда отец твой, иерей Божий, дабы сохранити тя жива, скры тя у сродников своих. Мы же дивящеся коварству матери-убийцы, и, славя премудрость Божию, поем: АЛЛИЛУИА.


ИКОС 5
"Не приидет к тебе зло и рана не приближится телеси твоему, яко ангелом Своим заповесть о тебе, сохранити тя на всех путех твоих". Сии словеса из Псалтири, с нею же ты не разлучавыйся во вся дни жития твоего, преславно сбышася на тебе, о предивный отче Феофиле. И в память трикратнаго спасения от смерти ты железный обруч с иконою Богоявления на теле своем всегда носивый. Мы же, радующеся таковому о тебе Божию промышлению, со умилением зовем тебе:
Радуйся, яко от потопления воднаго трижды силою Божиею сохраненный.
Радуйся, яко сим чудом Божию Премудрость нам явивый и коварство диавола посрамивый.
Радуйся, трикратным погружением в воду Святую Троицу прославивый.
Радуйся, яко и ныне со всеми святыми предстоиши у Престола Святыя Троицы.
Радуйся, яко непрестанным чтением Псалтири ты душу свою услаждавый и людем образец молитвы показавый.
Радуйся, отче Феофиле, предивный чудотворче и молитвенниче о душах наших.
Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


КОНДАК 6
Чуждый мира и всего яже в нем, ты всегда презираемый бысть сверстники твоими. Глумления над тобою и жестокия биения от них претерпевая, ты безропотно тяжкий крест жития своего понесый. С воплем и обильными слезами, убегая в дебри лесныя, ты младенческими усты своими безгрешно, яки ангел Божий, взывал к Отцу Небесному: АЛЛИЛУИА.


ИКОС 6
Странником и пришельцем явился еси на земли сей, многострадальне отче Феофиле. Еще живу быти родителем твоим, ты был изгнан из дома отеческаго. А родившая тя еще подъя и руце своя, дабы секирою умертвити тя. Добрый же ктитор, объя тя окровавленнаго, спасе тя от матери-убийцы. И ты, не имея где главы преклонити и чем препитатися, водимый Духом Святым, устремился еси во храм Божий, идеже излиял Богу скорбь младенческия души твоея. За таковое страдальческое житие твое мы ублажаем тя сице:
Радуйся, яко и ныне Господь сохрани тя от рук матери-убийцы.
Радуйся и ты, яко Борис и Глеб, неповинно пролиявый кровь свою святую от сродников своих.
Радуйся, яко npискорбным житием своим ты Христу, странствующему на земли, уподобивыйся.
Радуйся, яко с Ним и во обителех Отца Небеснаго вселивыйся.
Радуйся, яко во вся дни живота твоего гонения, заушения и всякое злострадание претерпевый.
Радуйся, яко никомуже злом за зло воздавый и, по глаголу Христову, за врагов своих моливыйся.
Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


КОНДАК 7
Хотяй человеколюбец Господь явити тя страждущим людем новаго молитвенника и обличителя их пороков, приведе тя в Киево-Братский монастырь, дабы в молитвенных подвизех уготовати душу твою для приятия Божественный благодати. Ты же, аки елень на потоки водныя, устремися изучати Божественное Писание в духовнем училище, там бывшем. Исполняя послушание звонаря, ты зело рано, взыйдя на колокольню, созерцая с высоты творение Божие, предавался тамо богомыслию и тайной молитве, в ликовании духовнем воспевая Создателю всея видимая и невидимая твари: АЛЛИЛУИА.


ИКОС 7
Новое житие твое во обители святей бысть в сладость сердцу твоему. Аки после бури житейскаго моря ты притекл еси к тихому пристанищу, с черноризцами проводя Богоугодное житие твое в послушании, бдении, коленопреклонении и чтении Псалтири. Чиноначалие же обители, видя твое усердное рвение к духовным подвигом, удостои тя иноческаго пострига и сана иеродиакона. Предстоя у Святаго Престола, ты с вящим рвением устремися подобитися равноангельскому житию. Мы же, ублажая твои подвиги и любовь к Сладчайшему Иисусу, глаголем сице: 
Радуйся, яко Господь умилосердися над тобою и призва тя во обитель святую.
Радуйся, яко ты старцем-подвижникам в послушании и молитвенных подвизех подражавый.
Радуйся, душу твою соблюдый страстьми непорабощенну.
Радуйся, прельщения юнаго возраста победивый.
Радуйся, образ терпения и послушания нам показавый.
Радуйся, Христу работати и искренне ему служити всех людей научавый.
Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


КОНДАК 8
Не хотяй смерти грешников, Господь и матерь твою призва к покаянию. Пораженная неисцельною болезнию, уведе на себе гнев Божий за жестокое на тя гонение, раскаяся в своем злодеянии и с воплем велиим и рыданиями взывала к Богу о прощении. Ты же, незлобив сый, простив ей вся бывшая и погребше тело ея, возвратися в обитель свою, в радости духовней поя Промыслителю Богу: АЛЛИЛУИА.


ИКОС 8
Весь добродетелей и незлобия исполненный, воистину был еси во плоти Ангел, досточудне Феофиле, являя для братии образ кротости и послушания, смирения и целомудрия. Служа у Престола Божия в священном сане, ты, аки преподобные Сергий Радонежский и Серафим Саровский, сподобивыйся видети Ангелов небесных, сослужащих тебе в Божественной литургии и благодать Божию, сходящую на Святые Дары. Благоговея пред твоею святостию, со страхом и умилением вопием ти:
Радуйся, человече небесный и ангеле земный.
Радуйся, сосуде, Божией благодати исполненный. 
Радуйся, в сердце твоем образ Христа непрестанно носивый. 
Радуйся, Его же ради плоть свою распявый со страстьми и похотьми.
Радуйся, усердный молитвенниче о всех, притекающнх к тебе.
Радуйся, скорый помощниче всем страждущим и заблудшим.
Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


КОНДАК 9
Все житие твое бысть исполненно скорбей и печалей, досаждений и укорений. Ты же во имя любви к Богу приял ecu на себя подвиг юродства Христа ради. И бысть многими гонимый, оскорбляемый и презираемый, ты, смиренный сердцем и кроткий духом, аки Христос на Кресте, моливыйся за врагов своих и хулителей, глаголя: "Господи, прости им, не ведят бо, что творят", и в веселии сердца всегда пел Богу: АЛЛИЛУИА.


ИКОС 9
Видя Господь подвиги твоя, любовь и милосердие твое к страждущим людем, даде тебе дар прозорливости и врачевания. И ты, обличая их тайныя и явныя грехопадения, наставлял еси на путь спасения, врачуя и душевныя, и телесныя их язвы. Сам же, ycугубляя подвиги своя, денно н нощно в дебрех лесных, аки преподобный Серафим, молился коленопреклоненно на пне древа. За таковыя подвиги твоя приими от нас похвалы сия:
Радуйся, яко своими подвигами ты преподобным отцем Киево-Печерским уподобивыйся.
Радуйся, чистоты душевныя и телесныя усердный хранителю.
Радуйся, своими подвигами искушения от плоти, мира и диавола победивый.
Радуйся, яко за твою ревность и любовь ко Христу, дар прозорливости и чудотворения от Нero приявый.
Радуйся, яко душевныя и телесныя недуги ты единым словом врачевавый.
Радуйся, обидимым и сущим в напастех скорый помощниче.
Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


КОНДАК 10
Помощник скорый и утешитель был еси, отче Феофиле, не токмо к тебе приходящим, но и сам, с чтением Псалтири, ездяй на тельце по граду Киеву, утешал еси скорбящих и обидимых; одевая и питая нищих, грозно обличая виновных и, предсказуя грядущее яко настоящее, многих обратил еси на путь покаяния. Мы же, дивящеся твоему таковому милосердию и человеколюбию к людем, поем Всемилостивому Богу: АЛЛИЛУИА.


ИКОС 10
Царем тварей бысть Адам в раю до грехопадения, вси бо зверие ему повиновахуся. И тебе, безгрешному и освященному Духом Святым, такожде повиновахуся и скоти, и рыбы, и птицы. По твоему речению безсловесныя животныя послушно исполняли волю твою. На удивление всем твой телец, управляемый силою Божией, привозих тя, идеже душа твоя святая возжелала помолитися или сотворити помощь нуждающимся. Дивящеся таковому о тебе Божию промышлению, со умилением глаголем сицевая:
Радуйся, обличителю тайных и явных грехолюбцев.
Радуйся, заблудших наставниче и скорбящих утешителю.
Радуйся, просящих твоея помощи скорый исполнителю.
Радуйся, повиноватися воле Божией всех научавый.
Радуйся, яко и скоти злонравнии по словеси твоему послушни бысть, аки овцы.
Радуйся, яко и ладья чрез Днепр по слову твоему сама по воде движима бысть.
Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


КОНДАК 11
Пение всеумиленное триединому Богу приносил еси во вся дни страдальческаго жития твоего, достохвальне отче Феофиле. Днем и нощию, в келии и в дебрех лесных творя умную молитву, не оставлял еси без утешения и исцеления всех к тебе приходящих, назидая их словом Божиим и своим юродством. Ныне же предстоя у Престола Царя Славы, молися о нас, чтущих святую память твою, да и мы с тобою купно во веки поем Богу: АЛЛИЛУИА.


ИКОС 11
Провидя будущее яко настоящее, ты многим людем, предсказуя внезапную смерть или болезни, приводил их от греховныя жизни к покаянию. Ищущим монашескаго жития ты иногда благословлял супружество, а жаждущим мирскаго жития - монашество, дабы житие их было богоугодным и спасительным для души. И царю Николаю, лежа в муравейнике окровавленным, предрекл еси печальный исход на поле брани в Крыму и его смерть от печали. За таковое твое о людех попечение глаголем тебе благодарными усты сицевая: 
Радуйся, тайнозрителю судеб человеческих. 
Радуйся, яко ты предуказал на Глубочице место для устроения монастыря Покровскаго.
Радуйся, яко ты указавый место в лесу, идеже имать быти устроена пустынь Преображенская.
Радуйся, яко и крест тамо водрузивый, аки апостол Андрей на горах Киевских.
Радуйся, яко и для монастыря Ионовскаго на горах Зверинецких своим трикратным благословением место освятивый.
Радуйся, яко ты митрополиту Филарету великое огненное запаление в Киево-Печерстей Лавре предрекл еси.
Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


КОНДАК 12
Благодать от Бога дадеся тебе, угодниче Божий, творити чудеса для прославления Всемогущаго Творца неба и земли. Подобно Христу, чудесно напитавшему в пустыне люди алчущия, ты утружденных путников, грядущих на поклонение угодником Печерским, напитал еси чудодейственною кашею, сваренною в лесу из камушков и травы, зажегши древеса огнем, низведшим с неба молитвою твоею. И отроковицу умирающую молитвою своею, во утешение плачущей вдовицы, оживил еси. Мы же со страхом и трепетом, благодарными усты вопием дивному во святых Своих Богу: АЛЛИЛУИА.


ИКОС 12
Блаженныя кончины своея день и час предуказавый и тело свое для погребения сам предуготовивый, о предивный чудотворче Феофиле. Келию же свою свещами и ладаном для сретения Ангела облагоухал еси и послушника своего послал еси ударяти в звон колокольный, дабы известити братию обители, яко Феофил к Богу преселяется. И рыдаху людие вси, егда погребаше пречестное тело твое, яко лишаются утешителя своего и наставника. По ста сорока летех же, яви нам Господь во утешение мощи твоя. Чтущии же память твою, списаху для раки твоея лик твой. И мы, со умилением взирая на образ твой, с радостию зовем ти:
Радуйся, великий чудотворче, Богом на утешение нам дарованный.
Радуйся, скорбящих утешителю, вдов и сирот защитниче, болящих и страждущих целителю.
Радуйся, яко и по преставлении твоем чудеса творити не преставый.
Радуйся, яко молящимся у гроба твоего скорую помощь подававый.
Радуйся, яко отныне имя твое со святыми прославляется.
Радуйся, града Киева украшение и Китаевой пустыни славо.
Радуйся, преподобне отче наш Феофиле, подвигом юродства твоего на путь спасения нас наставляющий.


КОНДАК 13
О, преславный угодниче Христов и предивный чудотворче, отче наш Феофиле! Приими сие малое моление наше, в похвалу тебе приносимое от нас, недостойных и грешных, обаче с любовию чтущих тя. Умоли Господа Бога избавитися нам от всяких бед, скорбей и напастей, наипаче же от грехопадений и внезапныя смерти и вечных мук. Не попусти нам без покаяния умрети. Буди нам путеводитель в Царствие Небесное, да тамо, с тобою вкупе, во веки поем Богу: АЛЛИЛУИА, АЛЛИЛУИА, АЛЛИЛУИА.


МОЛИТВА
О, предивный угодниче Христов, крепкий молитвенниче и заступниче, отче наш Феофиле! Ты от чрева матери избранный Богом на служение ему и дивно им хранимый от всякаго зла. За твоя подвиги юродства Господь дарова тебе дар пророчества и чудотворений. По заповеди пастыреначальника Христа ты душу свою полагавый за овцы стада Христова. Ты грешников тайных и явных грозно обличавый и своими мудрыми словесы к покаянию и исправлению их приводивый. Ты приходящих к тебе больных и скорбных не отвергал еси. Ты был всем яко отец чадолюбивый и пастырь добрый. И ныне услыши нас, с верою призывающих тя и усердно припадающих к раце мощей твоих, отче наш Феофиле. Испроси у Всемилостиваго Бога мир Церкви нашей православней во отечествии твоем. Вразуми и обрати еретиков и раскольников в лоно Матери-Церкви. Пастырям нашим ревность о спасении людей, людем же послушание Святей Церкви и ревность защищати веру православную испроси. Умоли Небеснаго Отца всем нам подати коемуждо по прошению его: юным в православней вepe возрастание, старым и немощным подкрепление и утешение, болящим исцеление, сиротам и безпомощным заступление и нечаянную радость, заблудшим и согрешающим исправление. И всем нам испроси телесное здравие и душевное спасение. Согрей огнем Божественной любви охладевшие сердца наша. Помози нам исправити жизнь нашу греховную, дабы безбедно прейти мытарства демонов лютых и водворитися во обителех Отца Небеснаго, дабы вкупе с тобою и со всеми святыми воспевати всесвятое и великолепое имя Пресвятыя Троицы: Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь. 

Краткое житие ХРИСТА РАДИ ЮРОДИВОГО Ф Е О Ф И Л А, подвижника-прозорливца.

Родился в 1788г. в семье священника. Крещен Фомой. Младенец не принимал материнского молока. Чтобы спасти ребенка от голодной смерти, изумленная мать кормила его картофельной жижей, разваренной репой и морковью.
Суеверные соседки наговаривали матери, что этот ребенок урод. Мать ожесточилась против ребенка и приказала служанке утопить его в речке. Та дважды бросала его в воду, но хранимое Богом дитя вынырнуло из воды и безмятежно спало, словно в мягкой колыбели. Служанка в испуге расплакалась и вернула младенца домой.
Ожесточенная мать выхватила дитя и побежала топить сама. Она бросила его под мельничное колесо, но колесо остановилось. Выбежал мельник и достал дитя из воды. Наблюдавшая служанка рассказала отцу и он прятал сына у добрых соседей. А когда умер отец, Фому отвезли на воспитаниe в Братский монастырь на Подоле. Здесь он учился грамоте и принял монашеский чин. Жил в Киево-Печерской Лавре и Китаевой пустыни.
Заботясь о чистоте души, он нисколько не заботился о чистоте тела. Одежда его была ветхая с заплатами, пришитыми белыми нитками и вся выпачкана тестом и маслом. На одной ноге истрепанный сапог, а на другой - валенок или лапоть. Голова всегда повязана была грязным полотенцем. На теле носил железный пояс с иконкой Богоявления в память трикратного спасения от утопления. Получая пищу, он смешивал ее в одной посуде: и горькое и сладкое.
По Киеву ездил всегда на бычке без упряжи и вожжей и приезжал именно туда, куда хотел блаженный - без возгласов и понуканий. Сидя на возку спиной к бычку, он всегда читал на коленях Псалтирь.
Обличал тайные и явные грехи приходящих к нему в Китаево паломников, отчего одни плакали в раскаянии, а у других от страха и стыда волосы дыбом поднимались.
Одной барыне он вылил в подол на новое шелковое платье целую миску борща (так обличил ее в прелюбодеянии).
Однажды митрополит Филарет спешил в Китаево и не дочитал свое монашеское правило. В лесу он увидел Феофила, сидящего на самой верхушке дерева с молитвословом в руках. На вопрос митрополита: "Что ты там делаешь?" - он ответил, что дочитывает правило...
А для голодных странников распалил небесным огнем костер без спичек (помолясь на небо) и сварил им кашу из травы и камушков. А когда разливали в миски, то каша не уменьшалась, пока всех не накормил.
Император Николай Павлович, начиная войну с Турцией, хотел узнать у прозорливца будущее России и поехал в Китаевскую пустынь. Феофил, выйдя навстречу царю, исцарапал себе до крови руки и лицо, разгреб муравейник и улегся в середину его на спину. Царь и Митрополит долго просили его подняться, но он лежал не шевелясь, с закрытыми глазами, скрестя руки на груди, как покойник. По всему телу его копошились целые полчища муравьев. И предсказание сбылось. Многочисленная армия турок (как муравьи) набросилась на Севастополь. Погибли храбрые адмиралы: Корнилов, Нахимов, Истомин и другие, а царь, истерзанный заботами и печалью о России, скончался в 1855 году.
В день своей кончины Феофил приказал очистить его келью от мусора, зажечь лампаду и свечи, покадить ладаном. На вопрос келейника, зачем все это, он ответил, что сегодня за ним явится Ангел смерти и его надо принять по-христиански. Потом лег на скамью, взял в руки крест и послал к начальнику пустыни сказать, чтобы ударили в колокола, так как Феофил скончался. Начальник побежал в келью, так как не поверил сказанному, но увидел, что Феофил уже лежал бездыханным, а вокруг изливался чудный аромат...
Скончался 28 сентября ст.ст. 1853 года на 65 году жизни. Погребен у северной стены Свято-Троицкой церкви в Китаевской пустыни, рядом с могилою Киево-печерского затворника Досифея.
И после его кончины, так же как и при его жизни, подается не менее скорая помощь в болезнях и скорбях всем, с верой призывающим его имя, совершающим у его могилки панихиды. 
14/27 июля 1993г. Собор Украинской Православной Церкви под председательством Блаженнейшего Владимира, Митрополита Киевского и всея Украины, канонизировал Христа ради юродивого иеросхимонаха ФЕОФИЛА, причислив его имя к лику святых. А нетленные его останки перенесены в храм Святой Троицы и покоятся в новой гробнице.
Дни памяти:
28 октября/10 ноября – день кончины (1853г.)
14/17 июля – день прославления и обретения мощей (1993г.)

Сайт создан в системе uCoz