Преподобный Иона Киевский

Память 9 / 22 января

 

 

В 0 часов 30 минут ночи 9 (22) января 1902 г. тихо и мирно отошел ко Господу преподобный Иона Киевский (в схиме Петр) - великий подвижник Православной Церкви, имя которого еще в годы земной жизни было прославлено по всей Святой Руси. В момент преставления преподобному было более ста лет.

Точная дата рождения подвижника не выяснена. Он появился на свет на Полтавщине, в посаде Крюкове, влившемся впоследствии в состав соседнего г. Кременчуга. Сын мещан Павла и Пелагии Мирошниченко, младенец был наречен в крещении Иоанном. В детские годы Иоанн неоднократно бывал восхищаем Господней Десницей в Горний мир, где услышал, что избран для осуществления на земле одного из великих дел Божественного Милосердия. Одаренный великим умом и твердой памятью, Иоанн с детства любил чтение книг, особо религиозно-нравственных, и читал очень много. До 22 лет он жил дома и занимался земледелием. Вместе с тем, будучи очень набожным, Мирошниченко часто посещал монастыри.

Когда же юноша решил принять монашество, то побывал у киевских святынь и затем, по некоему знамению свыше, отправился в Россию к жившему в уединении преп. Серафиму Саровскому. Встречая Иоанна, прозорливый отшельник молвил: “Что ты так долго медлил? Я тебя ожидаю уже два года!”. У преп. Серафима Иоанн пробыл в качестве ученика и послушника без малого восемь лет. В конце этого периода преп. Серафим, удостоенный от Пресвятой Богородицы извещения о будущей судьбе Иоанна, повелел послушнику отправиться в Брянскую Белобережную пустынь и принять там постриг, после чего, когда наступит черед, “идти в город Киев и потрудиться там в созидании и устроении святой обители мужского общежительного монастыря, великого и дивного для всех и полезного к славе Божией и многим спасающимся в ней”.

Поступив в Белобережную пустынь в 1836 г., Иоанн принял здесь в 1843 г. монашество с именем Ионы и всегда проводил свою жизнь в строгом посте и воздержании, постоянной молитве и Богомыслии. В 1845 г. преп. Иона был рукоположен во иеродиакона. Когда пришло предустановленное свыше время, подвижник сподобился троекратного посещения Пресвятой Богородицей, Призывавшей избранного инока к переселению в Киев. Укрепляя преп. Иону перед предстоящим ему служением, подвижнику явился в келье и Сам Спаситель.

В 1847 г. преп. Иону принял в Киеве Святитель Филарет (Амфитеатров), занимавший Киевскую митрополичью кафедру до самой своей кончины в 1857 г., и поселил подвижника в Киево-Печерской Лавре. Прославленная колыбель православного монашества Руси, Лавра, однако, являлась во дни преп. Ионы многолюдным монастырем и резиденцией митрополита, и потому подвижник покинул обитель, а затем, в поисках более спокойного места, сменил еще несколько киевских монастырей - Златоверхий, Никольский, куда преподобного перевели в 1851 г., Братский, Греческий, где святой Иона в 1858 г. был возведен во иеромонаха, и Выдубецкий, где Угодник Божий поселился в 1860 г. В эти годы преподобный вновь удостоился видения Спасителя и неоднократных посещений Божией Матери.

Еще до ухода из Греческого монастыря подвижник узнал, по откровению свыше, что избранное Богом место для новой обители расположено на высоком правом берегу Днепра над стоящим у самой воды древним Выдубецким монастырем. В это время святой Иона уже являлся уважаемым духовником многих мирян. И по совету преподобного благочестивые люди купили указанное место, представлявшее из себя заросший бурьяном сад. По благословению старца Ионы здесь поселилось несколько искавших монашества и особо преданных подвижнику людей. Переходя в Выдубецкий монастырь, вместе с ними некоторое время жил в саду и сам преподобный. Общими усилиями они расчищали место будущей обители от бурьяна, сажали новые деревья. Проживая в Выдубецкой обители, святой Иона часто навещал сад и 1 (14) марта 1861 года и 9 (22) марта 1862 года сподобился увидеть здесь Пречистую Богородицу с сонмом святых. В первое из этих явлений Божия Матерь рекла: “Предваряю тебя, многие и многие приидут и приползут разного рода и племени целы и полуцелы, уязвленные, отягченные сном, дремлющие, расслабленные, обременены и удручены тягостию от самих себя и от исконнаго врага, вся и всех оныя приемли и послужи, и да не презреши кого - Божии бо суть вся сии. И Аз не престану посещать место сие, живущих и ползущих на место сие. Господь Бог и Сын Мой и Аз послужим всегда ко утешению и спасению их всех”.

О придании монастырю законного статуса ходатайствовала в Санкт-Петербурге перед российским императором Александром II супруга самого Киевского генерал-губернатора княгиня Екатерина Васильчикова - духовная дщерь святого Ионы, пожертвовавшая на материальное обеспечение новой обители часть своего имения на Полтавщине, а также дачу близ Киева, и выступившая таким образом в качестве ктитора. Рассмотрев просьбу княгини, император пригласил к себе митрополита Киевского Арсения, обер-прокурора Синода графа Толстого, министра по делам царского двора Аллерберга и близких родственников на совет, ибо владыка Арсений не был уверен в целесообразности открытия в Киеве - городе со множеством монастырей - еще одной обители. В ходе разговора мнения разделились, причем особым противником учреждения монастыря выступал Аллерберг. Раздосадованный император, чье сердце было на стороне Васильчиковой, вышел в сад, где венценосца злоумышленник-террорист. Грянул выстрел - но пуля пролетела мимо царя. Покушение провалилось. После благодарственного молебна Александр спросил участников недавнего разговора: “А что, господа, монастыря не надо? А я верю, что Господь Бог и Божия Матерь спасли мою жизнь молитвами того монастыря”.

В тот же день император подписал указ об учреждении в Киеве Свято-Троицкого монастыря на Зверинце - так именовалась, в память об охотах древнерусских князей, примыкавшая к Выдубицкому урочищу местность. В документе, между прочим, говорилось: “Этот монастырь утверждается образцовым и на будущее время для всех монастырей. При этом монастыре учреждаются и благотворительные заведения”. На дворе был 1866 год...

Шло время. Слава преп. Ионы увеличивалась от года к году. Редкий из паломников не заходил из Лавры в Троицкую обитель за благословением старца-настоятеля. Постепенно число посещавших монастырь на Зверинце богомольцев достигло ста тысяч в год. И, верный завету Пресвятой Богородицы, неоднократно удостаиваясь укрепляющих его видений, преподобный отвечал на нужды людей подвигом молитвенного предстательства за всю Русь. Примечательно, что к числу духовных чад старца принадлежал и епископ Виталий Калужский, отпевавший в 1891 г. преп. Амвросия Оптинского и в следующем году почивший на покое в Свято-Троицком монастыре и здесь же погребенный. Интересен также случай, когда один мусульманин из охваченного холерой аула на Кубани прислал святому Ионе телеграмму с просьбой о молитвах за вымирающий населенный пункт. И молитвами преподобного аул был спасен. Имея от Бога дар прозорливости, старец многих обращал на путь покаяния и духовного возрождения. Преподобному были открыты свыше и грядущие трагические пути Православной Церкви на Руси в XX веке, о чем Угодник Божий серьезно предупреждал приходивших к нему.

Одновременно разрасталась и сама обитель, прослывшая в народе “монастырем отца Ионы”. К началу XX века число населявших ее иноков и послушников достигало 600 человек. Земельные владения монастыря к этому времени значительно увеличились, и в них руками иноков и монастырских работников велось образцовое хозяйство. В обители насчитывалось 45 жилых построек для братии, 5 гостиничных корпусов, 4 помещения для рабочих и 19 хозяйственных строений. Кроме того, в монастыре имелись больница и рассчитанная на 30 детей школа-приют, в которой мальчики-сироты проходили программу начального училища и обучались столярному, кузнечному, портняжному и сапожному ремеслам. Позднее для школы возвели за монастырской оградой новое здание, и она стала принимать и детей малоимущих жителей Зверинца. Венцом же ансамбля монастырских строений была возведенная в 1871-1872 гг. каменная Свято-Троицкая церковь с южным приделом в честь глубоко чтимой святым Ионой иконой Божией Матери “Троеручицы”. Упомянутую святыню старец почитал со времен пребывания в Белобережной пустыни, где находился список с этой широко известной в Православной Церкви иконы. В 1897 г. к храму пристроили северный придел во имя Всех Святых. Свято-Троицкая церковь стала преемницей одноименного деревянного храма, воздвигнутого в обители еще в 1860-х гг. Преп. Иона задумывал также выстроить в монастыре громадную 110-метровую колокольню, которая бы оказалась на 14 метров выше Большой Лаврской и вообще явилась бы высочайшей православной колокольней на Руси. Но старец успел лишь одобрить проект колокольни, составленный архитектором В.Николаевым. Начав работу в 1903 г., строители возвели к 1917 г. только один этаж сооружения, впоследствии разобранный на кирпич.

Преп. Ионе принадлежит также заслуга возрождения овеянного славой запорожских казаков знаменитого Межигорского монастыря, находившегося немного севернее Киева. Основанная еще в древности, эта обитель стала со временем местом монашеских подвигов ветеранов Запорожской Сечи. В конце XVIII в. монастырь выгорел почти полностью и в дальнейшем использовался фаянсовой фабрикой. Когда последнюю упразднили и выставили Межигорье на продажу, преп. Иона был очень озабочен тем, чтобы святое место не приобрели какие-нибудь дельцы. Он исходатайствовал передачу запустелой обители в свое ведение и с иноками Троицкого монастыря восстановил там монашескую жизнь. В этой связи в 1886 г. подвижника возвели в сан архимандрита (возведение во игумена состоялось еще в 1872 г.). Но сложилось так, что по своему официальному статусу молодая Троицкая обитель стала числиться приписной к Межигорской. Это создавало для старца большие трудности, и он добился отделения своего монастыря от Межигорья в 1894 г., после чего в бывшей казаческой обители поселились инокини.

Перед отшествием в Горний мир подвижника постиг тяжкий телесный недуг. Видя страдания своего наставника, один из келейников предложил: “Батюшка, помолитесь Божией Матери, чтобы Она разделила болезнь Вашу на всю братию”. “Нет, не понесут, буду я один терпеть” - ответил подвижник. ...Погребение преп. Ионы состоялось на 4-й день по преставлении - 12 января 1902 г. Гроб со святыми мощами старца был положен в склепе под Троицким храмом.

В 1918 г. монастырь чудом уцелел при гигантском взрыве расположенных на Зверинце складов боеприпасов. Как выяснилось потом, и саму трагедию, и спасение обители преп. Иона предсказывал еще в годы своей земной жизни. В 1934 г. монастырь был закрыт органами советской власти, а на его территории создали ботанический сад. В 1940-х гг. обитель возродилась, но была повторно упразднена. В 1966 г., в виду опасности капитальной перестройки обезображенного Троицкого храма, превращенного в склад, мощи преп. Ионы перенесли на Зверинецкое кладбище. Новое восстановление монашеской жизни в обители идет с начала 1990-х гг. В 1992 г. сюда возвращены мощи святого основателя, покоящиеся теперь открыто в прежней усыпальнице. В 1996 г. преп. Иона причислен к лику святых. Первые труды в деле современного возрождения святыни выпали на долю здравствующего ныне архиепископа Мукачевского и Ужгородского Агапита, бывшего тогда архимандритом. После архиерейской хиротонии владыки Агапита обителью управляет его первый сподвижник в Ионинской обители - архимандрит Иона (Черепанов), чей постриг с наречением имени в память преп. Ионы совершился в Киево-Печерской Лавре. Братия Свято-Троице-Ионинского монастыря ведет активную миссионерскую работу, духовно окормляет большой приход и воскресную школу, издает “Ионинский листок”. Понемногу преображается обновляемый престольный храм обители. Монастырь посещают многочисленные паломники. Лишившись многих своих строений в советское время, обитель сохранила главные из них, и сегодня, расположенная в середине живописного и любимого киевлянами ботсада, напоминает красивую пустынь, приютившуюся на фоне прекрасного пейзажа. Вместе с окружающим его ботсадом Свято-Троицкий Ионинский монастырь является одной из лучших киевских жемчужин.

Акафист преподобному Ионе, Киевскому чудотворцу

 

Кондак 1

Избранный угодниче Христов и Чудотворче, преподобне отче Ионо, возсиявый мирови, яко звезда богосветлая, жития твоего добротою и множеством чудотворений, восхваляем тя любовию в песнех духовных: ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, молитвами твоими от всяких нас бед свободи, да зовем ти; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Икос 1

Ангельский нрав имел еси, отче преподобне, и яко бесплотный, непорочно житие совершил еси на земли, дивный образ совершенства духовнаго нам оставив, да подражаем добродетелем твоим, и зовем ти сице: Радуйся, цвете благоуханный добраго воспитания: Радуйся, сосуде Божественнаго избрания; Радуйся, яко любезная и красная мира сего презрел еси: Радуйся, яко Небесных и нетленных, желанием вожделел еси; Радуйся, волею твердою воли своея отрекийся: Радуйся, отсечением страстей угодивый Богу и спасыйся; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 2

Видя Господь душу твою, яко ниву благовозделанную к плодоносию духовному, от юности к исканию единаго на потребу, направи твой помысл, преподобне, темже любве ради Христовы, родителей твоих и дом отеческий оставил еси, и всякаго пристрастия суетнаго свободився, притекл еси в пустынь Саровскую под криле Серафима преподобнаго, на подвиги иноческия, зовый спасающему тя Богу: Аллилуйя.

Икос 2

Разумом богопросвещенным постигл еси суету мира сего и непостоянство, в нем же радость сменяется скорбию, благополучие наветуется нечаянными бедами. Темже вечных нетленных благ возжелел еси, отче преподобне, и сия взыскати потщался еси отречением мирских благ, и вольною нищетою, подвигая нас звати тебе: Радуйся, тесный путь спасения от юности возлюбивый: Радуйся, ярем Господень на выю свою возложивый; Радуйся, священными обеты волю свою связавый: Радуйся, себе и весь живот свой Господеви предавый; Радуйся, коемуждо во благо усердный служителю: Радуйся, болящих и немощных успокоителю; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 3

Силою Всевышняго осененный и укрепляемый, в иночестем пострижении власов главы твоея, все плотское мудрование отложил еси, преподобне, и яко воин благоискусный, одежду иноческую в броню спасения стяжав, и непобедимым оружием Креста Христова вооружився, крепко ратовал еси противу врага невидимаго диавола, смирением глубоким побеждая его вознесенную гордыню, и выну вопия ко Господу: Аллилуйя.

Икос 3

Имея слез источник изобильный, угодниче Божий, и умиления велию благодать, хлеб твой слезами орошал еси, и питие плачем растворял, от преизбытка желания божественнаго и любве ко Господу. Темже и мы ублажаем тя звании сими: Радуйся, помыслы плотския силою молитвы прогоняяй: Радуйся, сомнящихся в вере словом Божиим утверждаяй; Радуйся, лишении телесными многа блага духовная собравый: Радуйся, нищетою дарования небесная стяжавый; Радуйся, молчания изрядный хранителю: Радуйся, строгий уставов иноческих блюститею; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 4

Буря искушений и устремлений диавольских не возможе поколебати храмины твоея душевныя, преподобне отче, основана бо бе на твердом камени веры во Христа, и хранима трезвением и молитвами непрестанными, ими же выну противоборствовал еси врагу спасения человеческаго, и непреткновенно восходил еси по стезям добродетелей к совершенству духовному в меру возраста Христова, воспевая Богу: Аллилуйя.

Икос 4

Слышаша преподобне отче Ионо, ближнии и дальнии ангелоподобное твое житие, и благодати чудес струю выну текущую, яко молитвою твоею прокаженнии очищаются, слепии прозирают, хромии ходят и разнообразных недуг с верою притекающии, аще и иноверцы есть, здравие улучают, сих избавльшеся вопияху к тебе таковая: Радуйся, болящим, яко братии Христовой, служителю: Радуйся, высоких подвигов жития христианскаго ревнителю; Радуйся, новоначальных искусный руководителю: Радуйся, неизменное правило поста и смирения; Радуйся, умирающия возставляяй на покаяние: Радуйся, всем внушаяй Жизни Вечныя взыскание; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 5

Боготечная пресветлая звезда явился еси, преподобне отче наш Ионо, небо церковное украшаяй и всех блудящих по морю страстнаго жития сего данною тебе от Солнца Правды Христа Иисуса, истиннаго Бога, благодатию озаряяй, мрак печалей и мглу всяких недуг и скорбей прогоняяй, наставляеши всех к тебе с верою притекающих на путь спасенный, к вечному Небесному Отечествию ведущий, поющих Богу: Аллилуйя.

Икос 5

Видевше ангельстии чинове равноангельное житие твое отче богоблаженне, смирения твоего глубину, молитвы неотступность, воздержания твердость и велию ревность духа твоего о чистоте, удивишася и прославиша Человеколюбца Бога, укрепляющаго немощное естество человеческое. Мы же ублажаем тя и зовем: Радуйся, мирским наставниче жизни богоугодныя: Радуйся, основателю обители благоплодныя; Радуйся, яко благая начинания твоя Христос благослови: Радуйся, яко сотрудника тебе в лице державнаго яви; Радуйся, общее житие монашествующих основавый: Радуйся, тем всеоружие благочестия им подавый; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 6

Проповедует мир весь православный тебе, преподобне отче наш Ионо, демонов прогонителя, болезней исцелителя и иных многих чудес совершителя. Мы же, Бога о тебе прославляюще, вопием Ему: Аллилуйя.

Икос 6

Возсиял еси на горах Зверинецких богосветлое светило, и на спасения стезю наставил еси многи души человеческия: яви бо тя Христос наставника и учителя иноком пустыннолюбивым, иже стекахуся к тебе, яко овцы к пастырю, могущу упасти их на пажити живоносней. Темже, яко сотворившаго и научившаго, чествуем тя сими похвальными словесы: Радуйся, общими труды праздных помыслов шатания упразднивый: Радуйся, теми яко бронею, страстей разжженныя стрелы отразивый; Радуйся, вселивый во обители дух общаго воздержания: Радуйся, потребивый в ней плевелы любостяжания; Радуйся, бодрствованию духовному многи иноки научивый: Радуйся, до конца жития первый в труждающихся бывый; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 7

Хотя Человеколюбец Господь прославити место сие, яко виноград подвигов твоих, отче, посла Пресвятую Владычицу нашу Богородицу благовестити тебе, яко будет в стольном граде Киеве обитель иноком во спасение, украшенная храмом во имя Святыя Троицы. Ты же явлением Пречистыя просвещен, с радостым трепетом внимал еси благовестию небесному, зовый во смирении духа Владыце Ангелов и человеков: Аллилуйя.

Икос 7

Новое знамение благоволения Божия даровася тебе, преподобне, егда безмолвствующу ти в Выдубицком монастыре, в нощи свет велий облиста ведомую ти келлию, и Сама Пречистая с сонмом Святых предста пред тобою, мир тебе даруя и повелевая, да устроиши тамо обитель иноческую, и ней храм во имя Святыя Троицы. Дивяся убо сему пречудному трикратному Богоматернему троическому явлению, зовем ти: Радуйся, мудре предначертавый обитель нову: Радуйся, поревновавый нищетолюбному житию Христову; Радуйся, святыя храмы во обители создавый: Радуйся, мног собор монашествующих собравы; Радуйся, яко труд твой Свыше благословися: Радуйся, яко святое желание сердца твоего совершися; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 8

Страннолепно явися ти на воздусе Матерь Божия со апостолы и мученики и преподобными и прочими святыми, указуяй место, на немже храм во имя Живоначальныя Троицы и обитель нову имел еси воздвигнути на горе Зверинецтей, преподобне отче, егоже Божиим поспешением совершив и освятив, со ученики твоими немолчныя хвалы возсылал еси в нем Господеви, зовый:  Аллилуйя.

Икос 8

Весь еси любовь неоскудевающая и подвига зерцало нетускнеющее был еси, преподобне Ионо. Видяще же ревностное по Бозе и жестокое житие твое и братии, непрестанно в трудех и пощении подвизающихся и ходящих в рубищных и худых одеждах, нецыи от инок и всякаго чина мирских людей и князей людских не точию сих не отвращахуся, но паче ревностию духовною горяще и во обители купно с ними подвизатися желающе, приношаху ту имения своя на пользу общую; темже здателю тоя возглашаем тако: Радуйся, яко во обители твоей мнози души своя спасоша: Радуйся, яко из нея пастыреначальницы изыдоша; Радуйся, благочестивых отрадо и утешение: Радуйся, колеблющихся в вере твердое ограждение; Радуйся, отчаявающихся утверждаяй во уповании: Радуйся, просветивый многих Святыми писании; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 9

Всякое естество ангельское и подвижников множество удивишася смирению и человеколюбию твоему, отче наш Ионо, егда, архимандритства Межигорскаго послушание восприяв, Феодосию игумену Печерскому, яко житий общих на Руси учредителю уподобился еси. И о братии святыя обители сея, яко о чадех Божиих, попечение не оставивый. Богу, любящему всякое Свое создание, о тех взывал еси: Господи, посли Духа Святаго Твоего и утеши скорбныя души рабов Твоих сих. Тако бо во всяком послушании смиренномудрия красоту показуя, непрестанно взывал еси Богу: Аллилуйя.

Икос 9

Витийство человеческое не довлеет изрещи обилие радости духовныя, еюже преисполнялся еси, отче богоносне, егда во время молитвы твоея нощныя, являшеся ти Пресвятая Богородица с ликами чинов подвижнических, и обетовании непреложными душу твою возвесели, яко присная Заступница обители твоея будет, снабдевающи и покрывающи ю по вся дни. Темже и мы сия радостная тебе приносим глаголы: Радуйся, шествовавый путем трудным и тесным: Радуйся, возводяй других к Обителем Небесным; Радуйся, надеждо светлая в нужде и обстоянии сущих: Радуйся, покровителю сирых и крова неимущих; Радуйся, гладом погибающих питателю: Радуйся, желаемых благ пришедшим к тебе подателю; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 10

Спасти хотя души ученик твоих, отечески назидал еси их, богомудре, оваго действенным словом, оваго примером жития твоего, с любовию обличая и увещавая их преуспевати во благочестии и чистоте: наипаче же пред кончиною твоею, вся ко спасению душевному благопотребная заповедал еси им, и научил еси их в молитвах бодрствовати, и немолчно пети Богу: Аллилуйя.

Икос 10

Стена заступления быша молитвы твоя, чудотворче святый, всем с верою к тебе притекающим во всякой скорби, ибо чистоты ради твоея сердечныя, сила духовная от Бога тебе даровася болящих исцеляти, бедствующим помогати, будущая прорицати, яко славити ближним и дальним величия Божия, в тебе явленная, и звати тебе сице: Радуйся, милости источниче неистощимый: Радуйся, скорбящих утешителю незримый; Радуйся, последняя твоя взаим Богови давый: Радуйся, добрым рачением и расточением сущим богатая собравый; Радуйся, досточудный образе терпения: Радуйся, наставниче нелестнаго благоговения; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 11

Пение всеумиленное принесл еси Пресвятей Троице во время кончины твоея, преподобне, и молитве сущей на устех твоих. предал еси святую душу твою в руце Живаго Бога, Егоже от юности возлюбил еси, и емуже до старости маститыя работал еси нелицемерно, темже со упованием благим радостно прешел еси к обителем небесным, со Ангельскими лики пети Триипостасному Богу: Аллилуйя.

Икос 11

Мирную кончину твою видевше твои ученицы, великий угодниче Божий, скорбь разлучения с тобою утешением благодатным раствориша. в уповании всесильнаго предстательства твоего горе у престола Божия, идеже слышиши с любовию тебе зовущих: Радуйся, благопотребне во отечестии твоем возсиявый: Радуйся, веру в делех жития твоего показавый; Радуйся, разумных и препростых благоискусный учителю: Радуйся, чистоты душевныя и телесныя усердный хранителю; Радуйся, внутреннею Креста Христова красотою восхищенный: Радуйся, силою свыше на труд Крестоношения облеченный; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 12

Благодати причастна явися священная рака, тобою самим сооруженная, содержащая многоцелебныя мощи твоя, чудотворче святый, ихже по летех мнозих яви Господь во склепе церковнем нетленными, и паки по надруганию безбожник сокры, и паки яви в недрех земли невредимы, исцеления неоскудно источающия, и всяк недуг врачующия силою Бога, дивнаго во святых Своих, дивно же прославльшаго тя на небеси и на земли, Емуже воспеваем: : Аллилуйя.

Икос 12

Поющие радостную песнь хвалы и благодарения Человеколюбцу Богу, прославльшему тя в земли Русстей чудотворца дивнаго и милостиваго, молим тя, преподобне отче наш Ионо: буди ходатай к Нему, и молитвенник присный о нас, зовущих ти: Радуйся, стрелами вражиих навет неуязвимый: Радуйся, спасаемых вождю непобедимый; Радуйся, и по отшествии обитель твою соблюдаяй: Радуйся, молящимся благопотребная подаваяй; Радуйся, от Господа венец правды восприявый: Радуйся, славою чудотворений просиявый; ; Радуйся, преподобне отче наш Ионо, града Киева похвало и украшение!

Кондак 13

О великий и преславный чудотворче, преподобне отче наш Ионо! Милостиво прияв сие малое моление наше, молитвами твоими сохрани нас от недугов душевных и телесных в жизни сей, и от грядущих мучений вечных избави, и сподоби нас вкупе с тобою во Царствии Небеснем выну пети Богу: Аллилуйя, Аллилуйя, Аллилуйя.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

 

Молитва преподобному и богоносному отцу нашему Ионе архимандриту и чудотворцу святыя обители Живоначальныя Троицы, что на Зверинце в Киеве

О священная главо, ангеле земный и человече небесный, преподобне и богоносне отче наш Ионо, изрядный угодниче Пресвятыя и Единосущныя Троицы, являющий многия милости живущим во святей обители твоей, и всем, с верою и любовию притекающим к тебе. Испроси нам вся благопотребная к житию сему временному, и нужная к вечному спасению нашему. Пособствуй предстательством твоим, угодниче Божий, всем нам, к мощем твоим святым припадающим, на враги видимыя и невидимыя одоление, да в мире глубоце пребудет Святая Православная Церковь Христова, и в благоустроении зиждется обитель, юже ты основа, во всяком благочестии нерушимо. Буди всем нам, чудотворче святый, помощник скорый во всякой скорби и обстоянии. Наипаче же в час кончины нашея явися нам заступник благосердный, да не предани будем на мытарствах воздушных власти злобнаго миродержца, но да сподобимся непреткновеннаго восхода в Царствие Небесное. Ей, отче, молитвенниче наш присный! Не посрами упования нашего, не презри смиренная моления наша, и предстательствуй за нас пред престолом Живоначальныя Троицы, да сподобимся вкупе с тобою и со всеми святыми, мы недостойнии, в селениих райских славити величие, благодать и милость Единаго в Троице Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков. Аминь.

 

Тропарь преподобному Ионе,  глас 4:

Яко лучезарное солнце от конец земли возсиявшее, явился еси днесь напоследок дний, тезоименитому пророку подобяся во еже воздвигнути люди к покаянию. Темже и сама Пречистая с сонмом святых тебе многажды явишася, Еяже повелением создана бысть обитель во имя Живоначальныя Троицы. К Нейже имея дерзновение, моли, преподобне отче наш Ионо, подати нам милость и оставление грехов в день судный.

Кондак, глас 2:

Чистотою душевною божественно вооружився, и непрестанныя молитвы яко копие вручив крепко, пробол еси бесовская ополчения Ионо отче наш. Моли непрестанно о всех нас.

Тропарь перенесению мощей преподобнаго Ионы, глас 4 :

Днесь пресветло красуется стольный град Киев, яко светоучными зарями, молниями чудес твоих осияемь, всю вселенную созывает похвалити тя, Богомудре Ионо; пречестная же славная обитель твоя, юже во Имя Святыя Троицы многими труды твоими создал еси, отче, имущи в себе стада ученик твоих, веселия и радости исполняется. Мы же, празднующе преславное обретение честных мощей твоих, в земли сокровенных, яко цвет благоуханен и кадило благовонно, любезно я лобызающе, различная исцеления приемлем и твоими моливами грехов прощения сподобляемся, отче преподобне Ионо, моли Святую Троицу спасти души наша.

Кондак, глас 8.

Наследник отцев был еси, преподобне, тех последуя житию и учению, обычаю и  воздержанию, милитве же и предстоянию. С нимиже, имея дерзновение ко Господу, прощение согрешений и спасение испроси вопиющим ти: радуйся, отче Ионо.

 

Отче Ионо, моли Бога о нас!

Источники:

Акафист - «Акафист преподобному и богоносному отцу нашему Ионе архимандриту и чудотворцу святыя обители Живоначальныя Троицы, что на Зверинце в КиевеИздание Свято-Троицкого Ионинского монастыря. Киев. 2000 год.

Житие - www.sedmica.orthodoxy.ru  ( Православие в Украине -http://www.orthodox.org.ua/ )

Икона - http://poltavadu.narod.ru/f_ep4b.htm

Сайт создан в системе uCoz