Акафист преподобным Кириллу и Марии Радонежским Хотьковским чудотворцам

 

Память преподобных Кирилла и Марии празднуется 28 сентября, 18 января (ст.ст.), 6 июля (Собор Радонежских святых), а также в четверток седмицы мытаря и фарисея.

 

Тропарь, глас 3

Блаженств Христовых причастницы, честнаго супружества и попечения о чадех добрый образе, праведнии Кирилле и Марие, плод благочестия, Сергия преподобнаго, нам явившии, с ним же усердно молите Господа низпослати нам дух любве и смиренномудрия, да в мире и единомыслии прославим Троицу Единосущную.

 

Кондак, глас 4

Днесь, вернии, сошедшеся, восхвалим двоицу блаженную благовернаго Кирилла и Марию добронравную, тыя бо молятся вкупе с возлюбленным сыном своим, преподобным Сергием, ко Единому во Святей Троице Богу, отечество наше в правоверии утвердити, домы миром оградити, юныя от напастей и соблазнов избавити, старость укрепити и спасти души наша.

 

Кондак 1

Избраннии чудотворцы и предивнии угодницы Господни, Сергия великаго Церкви Российстей даровавшии, преподобнии Кирилле и Марие, обители Хотьковския заступницы! Пение похвальное вам приносяще, молим вы усердно: яко имущии дерзновение ко Господу, предстательством вашим от всяких бед нас свободите и наследники Царствия Небеснаго соделайте, да зовем вси радостно:

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Икос 1

Ангели земнии и человецы небеснии воистину явистеся, преподобнии Кирилле и Марие, от юности вашея чистую совесть пред Богом имущии, и добре во благочестии вкупе пожившии. Мы же, таковое богоугодное житие ваше прославляюще, гласы хвалебными взываем сице:

Радуйтеся, от юности вашея Христа возлюбившии и Тому единому поработавшии;

радуйтеся, целомудрия хранителие и душевныя и телесныя чистоты рачителие.

Радуйтеся, души и телеса ваша в обиталище Духа Святаго уготовившии;

радуйтеся, исполненнии премудрости и разума Божественнаго.

Радуйтеся, яко от земли на небо преидосте и тамо со Ангелы Троице предстоите;

радуйтеся, яко со безплотными лики Трисвятую песнь Ей воспеваете;

Радуйтеся, на небеси и на земли от Господа прославленнии;

радуйтеся, обретшии место вечнаго всесветлаго упокоения.

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 2

Видя Отец светов богоугодное житие ваше, благоволи избрати вас, блаженнии, да явите мирови светильник пресветлый – Сергия Преподобнаго, в немже и ваши имена прославляются и вси вернии воспевают Господу: Аллилуиа.

 

Икос 2

Разумом Божественым просвещеннии, Кирилле и Марие, непрестанно поучаста чада своя в послушании и кротости. Умудрите убо и нас, преподобнии, заповедем Господним следовати неложно, да обрящем, якоже и вы, спасение вечное и принесем вам благохваления таковая:

Радуйтеся, блаженнии, в боголюбии пожившии и благоверие сохраншии;

радуйтеся, милости и сострадания преисполненнии.

Радуйтеся, милостынею и молитвами Небесное Царствие стяжавшии;

радуйтеся, смирением и пощением вечное блаженство улучившии.

Радуйтеся, яко мзда ваша многа на Небесех есть;

радуйтеся, яко молитвами вашими и мы надежды Царствия Христова не лишаемся.

Радуйтеся, яко радость ваша вечна во светлостех святых;

радуйтеся, яко тояжде радости вашим предстательством и мы сподобляемся.

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 3

Силою Божиею ограждаемь, преподобный Кирилл князю Ростовскому со всяким усердием служа, вкупе с ним во орду агарянскую, мира ради, хождаше, да люди Российстии ослабу от ига нечестивых имут и Богу непрестанно поют: Аллилуия.

 

Икос 3

Имуще помышление и удивльшеся молящиися в церкве людие о трикратном во чреве Мариином плода глашении, разумеша нечто преславное и чудное быти: и по сих уведевше радостное сына рождение, радовахуся. С ними же и мы радостная вам, преподобнии, приносим глаголюще:

Радуйтеся, двоице святая, Богом благословенная;

радуйтеся, звезды пресветлии, богоугодный путь супружескаго жития верно указующии.

Радуйтеся, родителие блазии добраго и избраннаго плода;

радуйтеся, благодати Божия исполненнии.

Радуйтеся, супругов в Православной вере и благочестии наставляющии;

радуйтеся, богобоязненному воспитанию чад нас научающии.

Радуйтеся, целомудрия супружескаго образи преизящнии;

радуйтеся, хотящих богоугодно жити изряднии учителие.

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 4

Буря скорбей и напастей житейских не ослаби крепкия любве вашея к Богу, Кирилле и Марие, блаженнии, но паче научи вас изряднее отражати разженныя стрелы лукаваго. Научите убо и нас вся скорби мира сего с кротостию претерпевати, поюще Богу: Аллилуия.

 

Икос 4

Слышавше Варфоломея, грамоте неискусна, чтуща же богодохновенныя писмены, удивишася зело, блаженнии, благодарение Богу принесоша, премудрость отроку чрез Ангела даровавшему, егоже в дом свой, яко старца-схимника прияша, заповедь апостола Павла соблюдающе: страннолюбия не забывайте. Мы же, такову благодать Божию вам явленную ведяще, вопием сице:

Радуйтеся, заповедей Христовых вернии исполнителие;

радуйтеся, учения Евангельскаго истиннии последователие.

Радуйтеся, угодницы и друзи Божии;

радуйтеся, странноприимства древняго праотца Авраама подражателие.

Радуйтеся, светом благочестиваго жития вашего просиявшии;

радуйтеся, любовь и милосердие к нищим и сирым явившии.

Радуйтеся, безпомощным скории помощницы;

радуйтеся, яко и нам присно помогаете и к Небесному Отечеству руководствуете. 

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 5

Боготечным звездам подобни бысте, преблаженнии Кирилле и Марие, егда, пришедше от страны Ростовския в пределы княжества Московскаго, во граде Радонеже вселистеся и тамо сущих людей благочестием своим удивисте, подвизающе тех пети: Аллилуия.

 

Икос 5

Видевше, святии, тщание сына вашего Варфоломея к иноческому житию, моляху его, да пребудет с вами до кончины вашея. Он же, яко сын послушания, издетска наученный вами заповеди Господни исполняти, покорися воле вашей, якоже Божией, Кирилле и Марие, научая всех воспевати тако:

Радуйтеся, блаженств Христовых причастницы;

радуйтеся, честнаго супружества и попечения о чадех истиннии образи.

Радуйтеся, ангелонравнии человецы;

радуйтеся, преподобных и праведных сопричастницы.

Радуйтеся, Пресвятыя Троицы вернии служителие;

радуйтеся, яко и чад ваших почитати Ю научившии.

Радуйтеся, яко сын ваш Триипостасному Божеству обитель дивную устрои;

радуйтеся, яко сего ради и ваша святая имена прославлена суть по всей Руси.

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 6

Проповедницы веры Православныя и ревнителие благочестия не словом токмо, но и житием вашим бысте во граде Радонеже, прехвальнии Кирилле и Марие. Темже и Святая Церковь достойно почитает вас, немолчно воспевая Дивному во святых своих Богу: Аллилуиа.

 

Икос 6

Возсия яко свет благочестивое в болярстве житие ваше, преблаженнии Кирилле и Марие, егда же достигше возраста преклонна, образ иноческий на ся восприяли есте во обители Хотьковстей, вышшее нам смирение показующе. Темже с любовию вопием вам таковая:

Радуйтеся, любве ради Господа славу мира сего оставльшии;

радуйтеся, славу Божию возлюбившии.

Радуйтеся, во обитель древнюю пришедшии и тамо покой себе обретшии;

радуйтеся, святую схиму в броню спасения восприявшии.

Радуйтеся, Покрову Богородицы душы своя вверившии;

радуйтеся, образ Ангельский восприимшии.

Радуйтеся, всем иноком и инокинем доброе правило;

радуйтеся, прежде кончины вашея блаженства от Бога удостоившиися.

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 7

Хотя Человеколюбец Господь явити в житии вашем, преподобнии Кирилле и Марие, образ назидания, не токмо людем мирским, но и иноческому лику, внуши вам в старости маститей оставити всякое попечение земное и восприяти образ ангельский, яко венец нетления, во еже воспевати Триединому Богу Серафимскую песнь: Аллилуия.

 

Икос 7

Новую благодать показа всех Творец и Владыка чрез вас, преподобнии, егда прешли есте от временныя сея юдоли плачевныя во обители вечныя. Святыя бо мощи ваша, аще и под спудом сокровенны, чудеса источаху: многим болящим, наипаче же приносимым к вам младенцам исцеления подаваху. Сего ради приимите, врачеве наши блаженнии, от нас похвалы сицевыя:

Радуйтеся, смертию временною пришедшии к жизни вечней;

радуйтеся, от Господа нетлением и чудесы прославленнии.

Радуйтеся, яко память ваша с похвалами и успение со святыми;

радуйтеся, яко имена ваша написана на Небесех и благословенна во Отечестве вашем.

Радуйтеся, болящим младенцем исцеление подающии;

радуйтеся, болящую девицу, с верою и любовию к вам притекшую, от недуга тяжкаго избавившии.

Радуйтеся, о любящих и чтущих вас небеснии предстателие;

радуйтеся, от Господа дары благости Его нам присноподающии.

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 8

Страшное и ужасное бедствие прииде на землю Московскую, егда язвою моровою уязвлены быша людие мнози во градех и весех и умроша. Тогда собор освященный со инокини Хотьковския обители молебная пения вам приношаху и предстательством вашим избавление от смертоносныя беды получиша, вопиюще благодеющему чрез вас Богу: Аллилуиа.

 

Икос 8

Вси боголюбцы скорбию велиею объяты быша, егда во дни гонений и лихолетий, на землю Российскую нашедших, обитель Покрова Пречистыя Девы в Хотькове разорению и запустению богоборцы предаша. Память же ваша, преподобнии, в благочестивых людех незабвена бысть и прославляема сице:

Радуйтеся, чудотворцы наши предивнии;

радуйтеся, града Хотькова ограждение.

Радуйтеся, обители вашея хранителие;

радуйтеся, земли Радонежския покровителие.

Радуйтеся, на враги видимыя и невидимыя крепцыи споборницы;

радуйтеся, благодеяний множество источающии.

Радуйтеся, состраданием вашим всех объемлющии;

радуйтеся, всем нам приснии ходатаи спасения.

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 9

Вся Церковь Божия радовашеся, егда обитель ваша, преподобнии Кирилле и Марие, возсоздася и мощи ваша честныя, от лет древних Богом хранимыя, обретены и в храме соборнем положены быша. Сего ради людие к вам в напастех прибегают и помощь от вас получают, благодарне вопиюще Богу: Аллилуиа.

 

Икос 9

Витийство человеческое не довлеет к достойному прославлению чудес от мощей ваших и ныне совершающихся, преблаженнии Кирилле и Марие. Некая монахиня старица немощная, костное сокрушение имевшая и от врачей исцеление не обретшая, к вам, преподобнии, притекши, со слезами моляшеся. Здравие же получивши, во умилении сердца воспеваше вам:

Радуйтеся, благодати Святаго Духа сосуди избраннии;

радуйтеся, радости нам вечныя благоприятнии ходатаи.

Радуйтеся, немощных от недугов скоро исцеляющии;

радуйтеся, благодатными исцелении изрядных врачей удивляющии.

Радуйтеся, нетленнии благоухающии цветы;

радуйтеся, к безсмертию указующии лучи.

Радуйтеся, на земли величием чудес блистающии;

радуйтеся, на небеси со Ангелы Бога славящии.

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 10

Спасение вечное наследовавше, богоблаженнии Кирилле и Марие, душами вашими во обителех горних неразлучно в Бозе пребываете, честными же мощами вашими во обители Пресвятыя Девы нетленно вкупе почиваете и обильная исцеления источаете, нас же в Горний Иерусалим оный руководствуете, вопиющих Богу: Аллилуиа.

 

Икос 10

Стена и прибежище вы есте, преподобнии, всем к вам притекающим, ихже вы от искушений и соблазнов мира сего сохраняете, во обители же вашей живущих монашескому деланию научаете. Сего ради вам сицевая благодарственная словеса приносим:

Радуйтеся, руководствующии нас ко спасению;

радуйтеся, наставляющии шествовати по заповедем Господним.

Радуйтеся, научающии терпеливо нести крест свой;

радуйтеся, яко вашими молитвами невредимы от бесов и человек злых пребываем.

Радуйтеся, яко вы есте ходатаи о святей обители вашей;

радуйтеся, яко Богом собранным сестрам в ней вы есте помощницы.

Радуйтеся, чадолюбивии наши заступницы;

радуйтеся, яко с преподобным Сергием престолу Божию предстоите.

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 11

Пение молебное приносят вам, преблаженнии Кирилле и Марие, не во обители Хотьковстей токмо живущии, но и вси, чтущии сына вашего, преподобнаго Сергия. Прежде нежели поклонитися честным мощем его, по завету древнему, вам благодарение возносят: честь бо сына на родители преходит. Сего ради мы, прославляюще род праведных, поем Богу: Аллилуиа.

 

Икос 11

Светом трисиянным осияваеми, всеблаженнии Кирилле и Марие, со всеми святыми предстоите ныне Небесному Царю и яко светила светозарная, присно просвещаете души притекающих к раце мощей ваших. Сего ради, прославляюще вас, глаголем:

Радуйтеся, яко скончали есте жизнь свою телом, духом же не отступаете от нас;

радуйтеся,  с верою приходящих к раце мощей ваших благодатно освящающии.

Радуйтеся, бисери сияющии и благодатно люди просвещающии;

радуйтеся, свети умнии, зарею Святаго Духа облистающии.

Радуйтеся, умилостивителие известнии Царя Небеснаго;

радуйтеся, услышателие скории призывающих молитвенно честная имена ваша.

Радуйтеся, помощницы дивнии, упование на вас по Бозе возлагающих;

радуйтеся, всем православным всякое прошение во их пользу исполняющии.

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 12

Благодать от Бога вам данную ведяще, прилежно молим вы ныне, прехвальнии схимонаси: пролейте теплую о нас молитву ко Господу, да сохранит обитель вашу неврежденну от напастей и нестроений, и нас да помилует и спасет, вопиющих Ему: Аллилуиа.

 

Икос 12

Поюще ваше Богоугодное житие, преподобнии, и на небесех от Бога прославление, ублажаем праведное преставление ваше, величаем чудеса, от святых мощей ваших истекающая, и на неусыпныя молитвы ваша уповающе, взываем вам сицевая:

Радуйтеся, житие ваше земное благочестне скончавшии;

радуйтеся, от Царя Небеснаго венцы славы приимшии.

Радуйтеся, облеченнии в ризу благодатнаго нетления;

радуйтеся, во благоухании святыни нетленно почивающии.

Радуйтеся, препоясаннии силою многих чудес;

радуйтеся, яко честныя мощи ваша врачебница явишася недугом человеческим.

Радуйтеся, яко от них всяк, с верою приходяй дары целебныя приемлет;

радуйтеся, яко обитель ваша по всей земли Российстей прославляется.

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 13

О, преславнии чудотворцы и угодницы Господни, преподобнии Кирилле и Марие! Приимите сия моления наша от всея души вам ныне возносимая и сподобите нас предстательством вашим ангельски достигнути Небеснаго Царствия, идеже Ангели и вси святии воспевают непрестанными гласы хвалу Пресвятой Троице: Аллилуиа.

Трижды.

 

Икос 1

Ангели земнии и человецы небеснии воистину явистеся, преподобнии Кирилле и Марие, от юности вашея чистую совесть пред Богом имущии, и добре во благочестии вкупе пожившии. Мы же, таковое богоугодное житие ваше прославляюще, гласы хвалебными взываем сице:

Радуйтеся, от юности вашея Христа возлюбившии и Тому единому поработавшии;

радуйтеся, целомудрия хранителие и душевныя и телесныя чистоты рачителие.

Радуйтеся, души и телеса ваша в обиталище Духа Святаго уготовившии;

радуйтеся, исполненнии премудрости и разума Божественнаго.

Радуйтеся, яко от земли на небо преидосте и тамо со Ангелы Троице предстоите;

радуйтеся, яко со безплотными лики Трисвятую песнь Ей воспеваете;

Радуйтеся, на небеси и на земли от Господа прославленнии;

радуйтеся, обретшии место вечнаго всесветлаго упокоения.

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Кондак 1

Избраннии чудотворцы и предивнии угодницы Господни, Сергия великаго Церкви Российстей даровавшии, преподобнии Кирилле и Марие, обители Хотьковския заступницы! Пение похвальное вам приносяще, молим вы усердно: яко имущии дерзновение ко Господу, предстательством вашим от всяких бед нас свободите и наследники Царствия Небеснаго соделайте, да зовем вси радостно:

Радуйтеся, преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас пред Богом молитвенницы.

 

Молитва

О раби Божии, преподобнии Кирилле и Марие! Аще и скончали есте временную жизнь свою телом, но духом не отступаете от нас, руководствуете же ны ко Христу Богу, наставляете шествовати по заповедем Господним и носити крест свой и последовати Владыце нашему. Вы, преподобнии, вкупе с преподобным и Богоносным отцем нашим Сергием, вашим возлюбленным сыном, имеете дерзновение ко Христу Богу нашему и ко Святей Его Богоматери. Будите молитвенницы и ходатаи о нас, недостойных, жительствующих во святей обители вашей, ей же вы и начальницы. Будите помощницы и заступницы Богом собранней дружине сей, да жительствующим на месте сем и приходящии с верою, вашими молитвами сохраняеми, невредими от бесов и от человек злых пребудем, славяще Святую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

 

 

Преподобнии Кирилл и Марие жили в Ростовском княжестве, где в четырех верстах от Ростова Великого, по преданию, находилось их имение. Знатный боярин Кирилл состоял на службе у ростовских удельных князей и был к ним весьма близок. Супруги удалялись от суеты княжеского двора, отдавая предпочтение сельскому уединению.

Преподобные Кирилл и Мария строго следовали церковным правилам и обычаям, любили молитву и храм Божий. особенно заботились они о делах милосердия: помогали бедным, принимали странников, раздавали милостыню. Преподобный Епифаний Премудрый, составитель первого жития преподобного Сергия Радонежского, говорит, что это были люди благорродные и благоверные, «угодники Божии, праведные пред Богом и пред людьми, и всякими добродетелями полны и преукрашены».

У благочестивой четы уже был сын Стефан, когда Бог даровал им другого сына Варфоломея, в будущем – преподобного Сергия. Столь великому светильнику, воссиявшему в земле Русской, подобало иметь и родителей святых, «дабы , - по словам преподобного Епифания, доброе произошло от доброго и лучшее приложилось к лучшему, дабы взаимно умеожилась похвала и рожденного, и самих родивших во славу Божию».

Задолго до рождения младенца Промысл Божий дал о нем знамение, как о великом избраннике Божием. Однажды, когда его мать была в церуви, ребенок к великому изумлению всех присутствовавших, трижды воскликнул громким голосом в материнском чреве: в начале чтения Евангелия, перед пением Херувимской и в момент, когда священник возгласил: «Вонмем, Святая святым!»

После этого мать стала особенно следить за своим духовным состоянием, помня, что носит во чреве младенца, которому предназначено быть избранным сосудом Духа Святого. До рождения его Мария пребывала в строгом посте и непрестанной молитве, и дитя еще до появления на свет предочищалось и освящалось во чреве матери.

Благочестивые супруги, видя на себе проявление великой милости Божией, обещали, если родится младенец мужеского пола, посвятить его на служение Церкви и Богу.

3 мая 1314 года праведных родителей посетила великая радость: Господь дал им сына. Священник Михаил при крещении нарек ему имя Варфоломей, так как в этот день праздновалась память святого апостола варфоломея. Иерей почуствовал, что это особый младенец и, осененный Духом Божественным, предрек: «Радуйтесь и веселитесь, ибо будет дитя сие сосуд избранный Бога, обитель и слуга Святой Троицы».

Вскоре Мария стала замечать в младенце нечто необыкновеное: когда матери случалось вкушать мясную пищу, он не брал сосцов ее. То же повторялось по средам и пятницам. Благочестивая мать стала еще строже соблюдать пост и не стала употреблять мясную пищу.

После Варфоломея у Кирилла и Марии родился третий сын – Петр. Своих детей родители воспитали в законе Божием, благочестии и чистоте. Стефан и Петр учились легко, а Варфоломею книжная прмудрость не давалась.

Отрок усердно молилися, чтобы Господь вразумил его. Однажды он встретил молящегося старца-монаха и сказал ему, что желает научиться грамоте. Сотворив молитву, инок дал Варфоломею частицу просфоры, после вкушения которой, он получил способность к учению. По просьбе Варфоломея «чудный старец» посетил его дом, и благословляя родителей, пророчески возвестил, что сын их «будет некогда обителью Пресвятой Троицы и многих приведет за собою к уразумению Божественных заповедей».

По промыслу Божию, под старость, боярин Кирилл вместе со своим благочестивым семейством переселился из Ростовского в Московское княжество, в городок Радонеж.

Стефан и Петр женились, а Варфоломей продолжал подвижническую жизнь. Больше всего желал он принять монашество, на что и просил благословения родителей. Праведные Кирилл и Мария были усердными почитателями монашества, но просили Варфоломея подождать с исполнением своего намерения до их смерти, чтобы упокоить их старость. Благодатный свн повиновался святым родителям.

В то время на Руси среди людей всех сословий был распространен благочестивый обычай принимать под старость иночество. В конце своей многоскорбной жизни преподобные Кирилл и Мария пожелали воспринять ангельский образ. Они направились в Покровский Хотьковский монастырь, находящийся в трех верстах от Радонежа, который в то время объединял как бы две обители: для старцев и для стариц. Здесь преподобные Кирилл и Мария провели остаток дней своих в приготовлении к вечной жизни. Они приняли сначала монашеский постриг, а затем схиму. Около 1337 года онис миром отошли кл Господу.

Существует предание, что преподобный Сергий заповедал прежде чем идти к  нему в обитель, помолиться сначала о упокоении его родителей над их гробом. Почитание преподобных Кирилла и Марии восходит к XVI веку. У мощей их, неизменно находившихся в Покровском соборе монастыря, непрестанно читали Псалтирь и служили панихиды. Сила заступничества преподобных проявилась во многих чудотворениях, происходивших по молитве к ним, а также от их мощей.

В 20-е годы нашего столетия Хотьковская обитель подверглась разорению. Лишь в 1989 году Покровский собор монастыря был возвращен Русской Православной Церкви. В 1992 году возобновилась монашеская жизнь в древней святой обители. Сюда собрались насельницы из разных уголков России. Под руководством и духовным окормлением Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II они трудятся над восстановлением монастыря, прибегая к молитвенному предстательству святых родителей преподобного Сергия. Каждое богослужение заканчивается молитвой преподобным Кириллу и Марии, а по воскресным дням перед их святыми мощами поется акафист.

 

Тексты службы и акафиста рассмотрены Богослужебной Синодальной комиссией в 1993-1997 г.г. и утверждены для общецерковного употребления решением Священного Синода под председательством Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II 17 июля 1997 г.

 

Издание Свято-Покровского Хотьковского монастыря, 1997.

 

 

 

Сайт создан в системе uCoz