Акафист
преподобным Кириллу и Марии Радонежским
Хотьковским чудотворцам
Память
преподобных Кирилла и Марии празднуется 28
сентября, 18 января (ст.ст.), 6 июля (Собор
Радонежских святых), а также в четверток
седмицы мытаря и фарисея.
Тропарь,
глас 3
Блаженств
Христовых причастницы, честнаго
супружества и попечения о чадех добрый
образе, праведнии Кирилле и Марие, плод
благочестия, Сергия преподобнаго, нам
явившии, с ним же усердно молите Господа
низпослати нам дух любве и смиренномудрия,
да в мире и единомыслии прославим Троицу
Единосущную.
Кондак,
глас 4
Днесь,
вернии, сошедшеся, восхвалим двоицу
блаженную благовернаго Кирилла и Марию
добронравную, тыя бо молятся вкупе с
возлюбленным сыном своим, преподобным
Сергием, ко Единому во Святей Троице Богу,
отечество наше в правоверии утвердити, домы
миром оградити, юныя от напастей и
соблазнов избавити, старость укрепити и
спасти души наша.
Кондак 1
Избраннии
чудотворцы и предивнии угодницы Господни,
Сергия великаго Церкви Российстей
даровавшии, преподобнии Кирилле и Марие,
обители Хотьковския заступницы! Пение
похвальное вам приносяще, молим вы усердно:
яко имущии дерзновение ко Господу,
предстательством вашим от всяких бед нас
свободите и наследники Царствия Небеснаго
соделайте, да зовем вси радостно:
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Икос 1
Ангели
земнии и человецы небеснии воистину
явистеся, преподобнии Кирилле и Марие, от
юности вашея чистую совесть пред Богом
имущии, и добре во благочестии вкупе
пожившии. Мы же, таковое богоугодное житие
ваше прославляюще, гласы хвалебными
взываем сице:
Радуйтеся,
от юности вашея Христа возлюбившии и Тому
единому поработавшии;
радуйтеся,
целомудрия хранителие и душевныя и
телесныя чистоты рачителие.
Радуйтеся,
души и телеса ваша в обиталище Духа Святаго
уготовившии;
радуйтеся,
исполненнии премудрости и разума
Божественнаго.
Радуйтеся,
яко от земли на небо преидосте и тамо со
Ангелы Троице предстоите;
радуйтеся,
яко со безплотными лики Трисвятую песнь Ей
воспеваете;
Радуйтеся,
на небеси и на земли от Господа
прославленнии;
радуйтеся,
обретшии место вечнаго всесветлаго
упокоения.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак 2
Видя
Отец светов богоугодное житие ваше,
благоволи избрати вас, блаженнии, да явите
мирови светильник пресветлый – Сергия
Преподобнаго, в немже и ваши имена
прославляются и вси вернии воспевают
Господу: Аллилуиа.
Икос 2
Разумом
Божественым просвещеннии, Кирилле и Марие,
непрестанно поучаста чада своя в
послушании и кротости. Умудрите убо и нас,
преподобнии, заповедем Господним следовати
неложно, да обрящем, якоже и вы, спасение
вечное и принесем вам благохваления
таковая:
Радуйтеся,
блаженнии, в боголюбии пожившии и
благоверие сохраншии;
радуйтеся,
милости и сострадания преисполненнии.
Радуйтеся,
милостынею и молитвами Небесное Царствие
стяжавшии;
радуйтеся,
смирением и пощением вечное блаженство
улучившии.
Радуйтеся,
яко мзда ваша многа на Небесех есть;
радуйтеся,
яко молитвами вашими и мы надежды Царствия
Христова не лишаемся.
Радуйтеся,
яко радость ваша вечна во светлостех святых;
радуйтеся,
яко тояжде радости вашим предстательством
и мы сподобляемся.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак 3
Силою
Божиею ограждаемь, преподобный Кирилл
князю Ростовскому со всяким усердием служа,
вкупе с ним во орду агарянскую, мира ради,
хождаше, да люди Российстии ослабу от ига
нечестивых имут и Богу непрестанно поют:
Аллилуия.
Икос 3
Имуще
помышление и удивльшеся молящиися в церкве
людие о трикратном во чреве Мариином плода
глашении, разумеша нечто преславное и
чудное быти: и по сих уведевше радостное
сына рождение, радовахуся. С ними же и мы
радостная вам, преподобнии, приносим
глаголюще:
Радуйтеся,
двоице святая, Богом благословенная;
радуйтеся,
звезды пресветлии, богоугодный путь
супружескаго жития верно указующии.
Радуйтеся,
родителие блазии добраго и избраннаго
плода;
радуйтеся,
благодати Божия исполненнии.
Радуйтеся,
супругов в Православной вере и благочестии
наставляющии;
радуйтеся,
богобоязненному воспитанию чад нас
научающии.
Радуйтеся,
целомудрия супружескаго образи преизящнии;
радуйтеся,
хотящих богоугодно жити изряднии учителие.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак 4
Буря
скорбей и напастей житейских не ослаби
крепкия любве вашея к Богу, Кирилле и Марие,
блаженнии, но паче научи вас изряднее
отражати разженныя стрелы лукаваго.
Научите убо и нас вся скорби мира сего с
кротостию претерпевати, поюще Богу:
Аллилуия.
Икос 4
Слышавше
Варфоломея, грамоте неискусна, чтуща же
богодохновенныя писмены, удивишася зело,
блаженнии, благодарение Богу принесоша,
премудрость отроку чрез Ангела даровавшему,
егоже в дом свой, яко старца-схимника прияша,
заповедь апостола Павла соблюдающе:
страннолюбия не забывайте. Мы же, такову
благодать Божию вам явленную ведяще, вопием
сице:
Радуйтеся,
заповедей Христовых вернии исполнителие;
радуйтеся,
учения Евангельскаго истиннии
последователие.
Радуйтеся,
угодницы и друзи Божии;
радуйтеся,
странноприимства древняго праотца Авраама
подражателие.
Радуйтеся,
светом благочестиваго жития вашего
просиявшии;
радуйтеся,
любовь и милосердие к нищим и сирым явившии.
Радуйтеся,
безпомощным скории помощницы;
радуйтеся,
яко и нам присно помогаете и к Небесному
Отечеству руководствуете.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак 5
Боготечным
звездам подобни бысте, преблаженнии
Кирилле и Марие, егда, пришедше от страны
Ростовския в пределы княжества Московскаго,
во граде Радонеже вселистеся и тамо сущих
людей благочестием своим удивисте,
подвизающе тех пети: Аллилуия.
Икос 5
Видевше,
святии, тщание сына вашего Варфоломея к
иноческому житию, моляху его, да пребудет с
вами до кончины вашея. Он же, яко сын
послушания, издетска наученный вами
заповеди Господни исполняти, покорися воле
вашей, якоже Божией, Кирилле и Марие, научая
всех воспевати тако:
Радуйтеся,
блаженств Христовых причастницы;
радуйтеся,
честнаго супружества и попечения о чадех
истиннии образи.
Радуйтеся,
ангелонравнии человецы;
радуйтеся,
преподобных и праведных сопричастницы.
Радуйтеся,
Пресвятыя Троицы вернии служителие;
радуйтеся,
яко и чад ваших почитати Ю научившии.
Радуйтеся,
яко сын ваш Триипостасному Божеству
обитель дивную устрои;
радуйтеся,
яко сего ради и ваша святая имена
прославлена суть по всей Руси.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак 6
Проповедницы
веры Православныя и ревнителие благочестия
не словом токмо, но и житием вашим бысте во
граде Радонеже, прехвальнии Кирилле и Марие.
Темже и Святая Церковь достойно почитает
вас, немолчно воспевая Дивному во святых
своих Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия
яко свет благочестивое в болярстве житие
ваше, преблаженнии Кирилле и Марие, егда же
достигше возраста преклонна, образ
иноческий на ся восприяли есте во обители
Хотьковстей, вышшее нам смирение показующе.
Темже с любовию вопием вам таковая:
Радуйтеся,
любве ради Господа славу мира сего
оставльшии;
радуйтеся,
славу Божию возлюбившии.
Радуйтеся,
во обитель древнюю пришедшии и тамо покой
себе обретшии;
радуйтеся,
святую схиму в броню спасения восприявшии.
Радуйтеся,
Покрову Богородицы душы своя вверившии;
радуйтеся,
образ Ангельский восприимшии.
Радуйтеся,
всем иноком и инокинем доброе правило;
радуйтеся,
прежде кончины вашея блаженства от Бога
удостоившиися.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак 7
Хотя
Человеколюбец Господь явити в житии вашем,
преподобнии Кирилле и Марие, образ
назидания, не токмо людем мирским, но и
иноческому лику, внуши вам в старости
маститей оставити всякое попечение земное
и восприяти образ ангельский, яко венец
нетления, во еже воспевати Триединому Богу
Серафимскую песнь: Аллилуия.
Икос 7
Новую
благодать показа всех Творец и Владыка чрез
вас, преподобнии, егда прешли есте от
временныя сея юдоли плачевныя во обители
вечныя. Святыя бо мощи ваша, аще и под спудом
сокровенны, чудеса источаху: многим болящим,
наипаче же приносимым к вам младенцам
исцеления подаваху. Сего ради приимите,
врачеве наши блаженнии, от нас похвалы
сицевыя:
Радуйтеся,
смертию временною пришедшии к жизни вечней;
радуйтеся,
от Господа нетлением и чудесы
прославленнии.
Радуйтеся,
яко память ваша с похвалами и успение со
святыми;
радуйтеся,
яко имена ваша написана на Небесех и
благословенна во Отечестве вашем.
Радуйтеся,
болящим младенцем исцеление подающии;
радуйтеся,
болящую девицу, с верою и любовию к вам
притекшую, от недуга тяжкаго избавившии.
Радуйтеся,
о любящих и чтущих вас небеснии
предстателие;
радуйтеся,
от Господа дары благости Его нам
присноподающии.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак 8
Страшное
и ужасное бедствие прииде на землю
Московскую, егда язвою моровою уязвлены
быша людие мнози во градех и весех и умроша.
Тогда собор освященный со инокини
Хотьковския обители молебная пения вам
приношаху и предстательством вашим
избавление от смертоносныя беды получиша,
вопиюще благодеющему чрез вас Богу:
Аллилуиа.
Икос 8
Вси
боголюбцы скорбию велиею объяты быша, егда
во дни гонений и лихолетий, на землю
Российскую нашедших, обитель Покрова
Пречистыя Девы в Хотькове разорению и
запустению богоборцы предаша. Память же
ваша, преподобнии, в благочестивых людех
незабвена бысть и прославляема сице:
Радуйтеся,
чудотворцы наши предивнии;
радуйтеся,
града Хотькова ограждение.
Радуйтеся,
обители вашея хранителие;
радуйтеся,
земли Радонежския покровителие.
Радуйтеся,
на враги видимыя и невидимыя крепцыи
споборницы;
радуйтеся,
благодеяний множество источающии.
Радуйтеся,
состраданием вашим всех объемлющии;
радуйтеся,
всем нам приснии ходатаи спасения.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак 9
Вся
Церковь Божия радовашеся, егда обитель ваша,
преподобнии Кирилле и Марие, возсоздася и
мощи ваша честныя, от лет древних Богом
хранимыя, обретены и в храме соборнем
положены быша. Сего ради людие к вам в
напастех прибегают и помощь от вас получают,
благодарне вопиюще Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство
человеческое не довлеет к достойному
прославлению чудес от мощей ваших и ныне
совершающихся, преблаженнии Кирилле и
Марие. Некая монахиня старица немощная,
костное сокрушение имевшая и от врачей
исцеление не обретшая, к вам, преподобнии,
притекши, со слезами моляшеся. Здравие же
получивши, во умилении сердца воспеваше вам:
Радуйтеся,
благодати Святаго Духа сосуди избраннии;
радуйтеся,
радости нам вечныя благоприятнии ходатаи.
Радуйтеся,
немощных от недугов скоро исцеляющии;
радуйтеся,
благодатными исцелении изрядных врачей
удивляющии.
Радуйтеся,
нетленнии благоухающии цветы;
радуйтеся,
к безсмертию указующии лучи.
Радуйтеся,
на земли величием чудес блистающии;
радуйтеся,
на небеси со Ангелы Бога славящии.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак
10
Спасение
вечное наследовавше, богоблаженнии Кирилле
и Марие, душами вашими во обителех горних
неразлучно в Бозе пребываете, честными же
мощами вашими во обители Пресвятыя Девы
нетленно вкупе почиваете и обильная
исцеления источаете, нас же в Горний
Иерусалим оный руководствуете, вопиющих
Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стена и
прибежище вы есте, преподобнии, всем к вам
притекающим, ихже вы от искушений и
соблазнов мира сего сохраняете, во обители
же вашей живущих монашескому деланию
научаете. Сего ради вам сицевая
благодарственная словеса приносим:
Радуйтеся,
руководствующии нас ко спасению;
радуйтеся,
наставляющии шествовати по заповедем
Господним.
Радуйтеся,
научающии терпеливо нести крест свой;
радуйтеся,
яко вашими молитвами невредимы от бесов и
человек злых пребываем.
Радуйтеся,
яко вы есте ходатаи о святей обители вашей;
радуйтеся,
яко Богом собранным сестрам в ней вы есте
помощницы.
Радуйтеся,
чадолюбивии наши заступницы;
радуйтеся,
яко с преподобным Сергием престолу Божию
предстоите.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак
11
Пение
молебное приносят вам, преблаженнии
Кирилле и Марие, не во обители Хотьковстей
токмо живущии, но и вси, чтущии сына вашего,
преподобнаго Сергия. Прежде нежели
поклонитися честным мощем его, по завету
древнему, вам благодарение возносят: честь
бо сына на родители преходит. Сего ради мы,
прославляюще род праведных, поем Богу:
Аллилуиа.
Икос 11
Светом
трисиянным осияваеми, всеблаженнии Кирилле
и Марие, со всеми святыми предстоите ныне
Небесному Царю и яко светила светозарная,
присно просвещаете души притекающих к раце
мощей ваших. Сего ради, прославляюще вас,
глаголем:
Радуйтеся,
яко скончали есте жизнь свою телом, духом же
не отступаете от нас;
радуйтеся,
с верою приходящих к раце мощей ваших
благодатно освящающии.
Радуйтеся,
бисери сияющии и благодатно люди
просвещающии;
радуйтеся,
свети умнии, зарею Святаго Духа облистающии.
Радуйтеся,
умилостивителие известнии Царя Небеснаго;
радуйтеся,
услышателие скории призывающих молитвенно
честная имена ваша.
Радуйтеся,
помощницы дивнии, упование на вас по Бозе
возлагающих;
радуйтеся,
всем православным всякое прошение во их
пользу исполняющии.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак
12
Благодать
от Бога вам данную ведяще, прилежно молим вы
ныне, прехвальнии схимонаси: пролейте
теплую о нас молитву ко Господу, да сохранит
обитель вашу неврежденну от напастей и
нестроений, и нас да помилует и спасет,
вопиющих Ему: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще
ваше Богоугодное житие, преподобнии, и на
небесех от Бога прославление, ублажаем
праведное преставление ваше, величаем
чудеса, от святых мощей ваших истекающая, и
на неусыпныя молитвы ваша уповающе, взываем
вам сицевая:
Радуйтеся,
житие ваше земное благочестне скончавшии;
радуйтеся,
от Царя Небеснаго венцы славы приимшии.
Радуйтеся,
облеченнии в ризу благодатнаго нетления;
радуйтеся,
во благоухании святыни нетленно почивающии.
Радуйтеся,
препоясаннии силою многих чудес;
радуйтеся,
яко честныя мощи ваша врачебница явишася
недугом человеческим.
Радуйтеся,
яко от них всяк, с верою приходяй дары
целебныя приемлет;
радуйтеся,
яко обитель ваша по всей земли Российстей
прославляется.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак
13
О,
преславнии чудотворцы и угодницы Господни,
преподобнии Кирилле и Марие! Приимите сия
моления наша от всея души вам ныне
возносимая и сподобите нас
предстательством вашим ангельски
достигнути Небеснаго Царствия, идеже
Ангели и вси святии воспевают
непрестанными гласы хвалу Пресвятой Троице:
Аллилуиа.
Трижды.
Икос 1
Ангели
земнии и человецы небеснии воистину
явистеся, преподобнии Кирилле и Марие, от
юности вашея чистую совесть пред Богом
имущии, и добре во благочестии вкупе
пожившии. Мы же, таковое богоугодное житие
ваше прославляюще, гласы хвалебными
взываем сице:
Радуйтеся,
от юности вашея Христа возлюбившии и Тому
единому поработавшии;
радуйтеся,
целомудрия хранителие и душевныя и
телесныя чистоты рачителие.
Радуйтеся,
души и телеса ваша в обиталище Духа Святаго
уготовившии;
радуйтеся,
исполненнии премудрости и разума
Божественнаго.
Радуйтеся,
яко от земли на небо преидосте и тамо со
Ангелы Троице предстоите;
радуйтеся,
яко со безплотными лики Трисвятую песнь Ей
воспеваете;
Радуйтеся,
на небеси и на земли от Господа
прославленнии;
радуйтеся,
обретшии место вечнаго всесветлаго
упокоения.
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Кондак 1
Избраннии
чудотворцы и предивнии угодницы Господни,
Сергия великаго Церкви Российстей
даровавшии, преподобнии Кирилле и Марие,
обители Хотьковския заступницы! Пение
похвальное вам приносяще, молим вы усердно:
яко имущии дерзновение ко Господу,
предстательством вашим от всяких бед нас
свободите и наследники Царствия Небеснаго
соделайте, да зовем вси радостно:
Радуйтеся,
преподобнии Кирилле и Марие, усерднии о нас
пред Богом молитвенницы.
Молитва
О раби
Божии, преподобнии Кирилле и Марие! Аще и
скончали есте временную жизнь свою телом,
но духом не отступаете от нас,
руководствуете же ны ко Христу Богу,
наставляете шествовати по заповедем
Господним и носити крест свой и последовати
Владыце нашему. Вы, преподобнии, вкупе с
преподобным и Богоносным отцем нашим
Сергием, вашим возлюбленным сыном, имеете
дерзновение ко Христу Богу нашему и ко
Святей Его Богоматери. Будите молитвенницы
и ходатаи о нас, недостойных,
жительствующих во святей обители вашей, ей
же вы и начальницы. Будите помощницы и
заступницы Богом собранней дружине сей, да
жительствующим на месте сем и приходящии с
верою, вашими молитвами сохраняеми,
невредими от бесов и от человек злых
пребудем, славяще Святую Троицу, Отца и Сына
и Святаго Духа, ныне, и присно, и во веки
веков. Аминь.
Преподобнии
Кирилл и Марие жили в Ростовском княжестве,
где в четырех верстах от Ростова Великого,
по преданию, находилось их имение. Знатный
боярин Кирилл состоял на службе у
ростовских удельных князей и был к ним
весьма близок. Супруги удалялись от суеты
княжеского двора, отдавая предпочтение
сельскому уединению.
Преподобные
Кирилл и Мария строго следовали церковным
правилам и обычаям, любили молитву и храм
Божий. особенно заботились они о делах
милосердия: помогали бедным, принимали
странников, раздавали милостыню.
Преподобный Епифаний Премудрый,
составитель первого жития преподобного
Сергия Радонежского, говорит, что это были
люди благорродные и благоверные, «угодники
Божии, праведные пред Богом и пред людьми, и
всякими добродетелями полны и преукрашены».
У
благочестивой четы уже был сын Стефан,
когда Бог даровал им другого сына
Варфоломея, в будущем – преподобного
Сергия. Столь великому светильнику,
воссиявшему в земле Русской, подобало иметь
и родителей святых, «дабы , - по словам
преподобного Епифания, доброе произошло от
доброго и лучшее приложилось к лучшему,
дабы взаимно умеожилась похвала и
рожденного, и самих родивших во славу Божию».
Задолго
до рождения младенца Промысл Божий дал о
нем знамение, как о великом избраннике
Божием. Однажды, когда его мать была в
церуви, ребенок к великому изумлению всех
присутствовавших, трижды воскликнул
громким голосом в материнском чреве: в
начале чтения Евангелия, перед пением
Херувимской и в момент, когда священник
возгласил: «Вонмем, Святая святым!»
После
этого мать стала особенно следить за своим
духовным состоянием, помня, что носит во
чреве младенца, которому предназначено
быть избранным сосудом Духа Святого. До
рождения его Мария пребывала в строгом
посте и непрестанной молитве, и дитя еще до
появления на свет предочищалось и
освящалось во чреве матери.
Благочестивые
супруги, видя на себе проявление великой
милости Божией, обещали, если родится
младенец мужеского пола, посвятить его на
служение Церкви и Богу.
3 мая 1314
года праведных родителей посетила великая
радость: Господь дал им сына. Священник
Михаил при крещении нарек ему имя
Варфоломей, так как в этот день
праздновалась память святого апостола
варфоломея. Иерей почуствовал, что это
особый младенец и, осененный Духом
Божественным, предрек: «Радуйтесь и
веселитесь, ибо будет дитя сие сосуд
избранный Бога, обитель и слуга Святой
Троицы».
Вскоре
Мария стала замечать в младенце нечто
необыкновеное: когда матери случалось
вкушать мясную пищу, он не брал сосцов ее. То
же повторялось по средам и пятницам.
Благочестивая мать стала еще строже
соблюдать пост и не стала употреблять
мясную пищу.
После
Варфоломея у Кирилла и Марии родился третий
сын – Петр. Своих детей родители воспитали
в законе Божием, благочестии и чистоте.
Стефан и Петр учились легко, а Варфоломею
книжная прмудрость не давалась.
Отрок
усердно молилися, чтобы Господь вразумил
его. Однажды он встретил молящегося старца-монаха
и сказал ему, что желает научиться грамоте.
Сотворив молитву, инок дал Варфоломею
частицу просфоры, после вкушения которой,
он получил способность к учению. По просьбе
Варфоломея «чудный старец» посетил его дом,
и благословляя родителей, пророчески
возвестил, что сын их «будет некогда
обителью Пресвятой Троицы и многих
приведет за собою к уразумению
Божественных заповедей».
По
промыслу Божию, под старость, боярин Кирилл
вместе со своим благочестивым семейством
переселился из Ростовского в Московское
княжество, в городок Радонеж.
Стефан
и Петр женились, а Варфоломей продолжал
подвижническую жизнь. Больше всего желал он
принять монашество, на что и просил
благословения родителей. Праведные Кирилл
и Мария были усердными почитателями
монашества, но просили Варфоломея
подождать с исполнением своего намерения
до их смерти, чтобы упокоить их старость.
Благодатный свн повиновался святым
родителям.
В то
время на Руси среди людей всех сословий был
распространен благочестивый обычай
принимать под старость иночество. В конце
своей многоскорбной жизни преподобные
Кирилл и Мария пожелали воспринять
ангельский образ. Они направились в
Покровский Хотьковский монастырь,
находящийся в трех верстах от Радонежа,
который в то время объединял как бы две
обители: для старцев и для стариц. Здесь
преподобные Кирилл и Мария провели остаток
дней своих в приготовлении к вечной жизни.
Они приняли сначала монашеский постриг, а
затем схиму. Около 1337 года онис миром отошли
кл Господу.
Существует
предание, что преподобный Сергий заповедал
прежде чем идти к нему
в обитель, помолиться сначала о упокоении
его родителей над их гробом. Почитание
преподобных Кирилла и Марии восходит к XVI
веку. У мощей их, неизменно находившихся в
Покровском соборе монастыря, непрестанно
читали Псалтирь и служили панихиды. Сила
заступничества преподобных проявилась во
многих чудотворениях, происходивших по
молитве к ним, а также от их мощей.
В 20-е
годы нашего столетия Хотьковская обитель
подверглась разорению. Лишь в 1989 году
Покровский собор монастыря был возвращен
Русской Православной Церкви. В 1992 году
возобновилась монашеская жизнь в древней
святой обители. Сюда собрались насельницы
из разных уголков России. Под руководством
и духовным окормлением Святейшего
Патриарха Московского и всея Руси Алексия II
они трудятся над восстановлением монастыря,
прибегая к молитвенному предстательству
святых родителей преподобного Сергия.
Каждое богослужение заканчивается
молитвой преподобным Кириллу и Марии, а по
воскресным дням перед их святыми мощами
поется акафист.
Тексты
службы и акафиста рассмотрены
Богослужебной Синодальной комиссией в
1993-1997 г.г. и утверждены для общецерковного
употребления решением Священного Синода
под председательством Святейшего
Патриарха Московского и всея Руси Алексия II
17 июля 1997 г.
Издание
Свято-Покровского Хотьковского монастыря,
1997.