Святитель Никита, епископ Новгородский память - 31 января / 13 февраля, 30 апреля / 13 мая и 14 / 27 мая Почти девятьсот лет почивают нетленные мощи святителя Никиты Новгородского в Софийском кафедральном соборе г.Новгорода, подавая благодатную помощь и исцеления всем с верою притекающим к раке с его святыми мощами. Святитель Никита был шестым по счету правящим архиереем от основания Новгородской епархии с 1096 года по 1108 год. Где и когда родился святитель Никита и кто были его родители, а также о годах его детства и отрочества, о том не дошло до нас никаких известий. Известно только, что в княжение великого князя Киевского Изяслава Ярославовича (1054-1078) святитель Никита был уже юным иноком Киево-Печерского монастыря, и здесь испытал великое искушение, о чем рассказывает святой Поликарп в Киево-Печерском патерике. Юный инок Никита, с благоговением взирая на высокие подвиги Печерских братий и отчасти увлекаясь мирской славой и честью, пожелал сделаться затворником. Несмотря на внушения игумена монастыря преподобного Никона о преждевременности такого многотрудного дела для молодого монаха, инок Никита затворился в своей кельи и молился в ней неисходно. Но прошло несколько дней и его искусил диавол. Однажды, воспевая молитвы, Никита услышал голос, молящийся вместе с ним, и почувствовал неизъяснимое благоухание. Прельщенный инок подумал: "Если бы это был не ангел, то не молился бы со мною, и не было бы здесь такого благоухания Святого Духа". Никита стал с большим жаром молиться, взывая: "Господи, явись мне Сам, чтобы я мог видеть Тебя". И тогда был к нему голос: "Не явлюсь тебе, потому что ты юн, чтобы ты не возгордился и не упал". Юный же затворник со слезами говорил: "Не прельщусь я Господи! Игумен мой научил меня не внимать обольщениям диавола. Я готов исполнить Твои повеления". С той минуты взял над ним власть обольститель и сказал: "Невозможно человеку во плоти видеть меня, но я посылаю ангела моего, который пребудет с тобою, ты же исполняй его волю". И тотчас предстал пред Никитою бес в образе ангела. Юный инок поклонился ему, как ангелу. И тогда сказал ему бес: "Ты больше не молись, а читай книги, и через это будешь постоянно беседовать с Богом и подавать полезные советы приходящим к тебе. Я же непрестанно буду молиться Творцу всех о твоем спасении". Прельщенный затворник перестал совсем молиться и , видя постоянно молящегося беса, радовался, что ангел молиться за него; сам же только и делал, что прилежно читал книги и поучал приходящих к нему, а по временам пророчествовал. Однажды инок Никита послал сказать князю Изяславу, чтобы он скорее отправил сына своего Святополка на Новгородский престол, так как князь Глеб Святославович убит в Заволочье. И действительно, через несколько дней пришла весть, что князь Глеб убит. Случилось это 30 мая 1078 года. И с того времени пошла большая слава о затворнике Никите. Князья и бояре верили, что затворник - пророк, и во многом слушались его. Но бес будущего не знал, а что сам сделал или научил злых людей, - убить ли, украсть ли, то и возвещал. Когда приходили к затворнику, чтобы услышать от него слово утешения, бес - мнимый ангел, рассказывал, что случилось через него самого, и Никита пророчествовал. И всегда сбывалось пророчество его. Но вот что обратило на себя особое внимание Печерских подвижников: инок Никита знал наизусть все книги Ветхого Завета и не хотел ни видеть, ни слышать, ни читать Евангелия и прочих книг Нового Завета. Для всех стало ясно, что инок Никита прельщен врагом рода человеческого. Не могли потерпеть этого преподобные отцы Печерские. Вместе с игуменом своим преподобным Никоном пришли они к прельщенному затворнику и силою своих молитв прогнали прочь от него беса. Выведя Никиту из затвора, спрашивали его о Ветхом Завете, но он клялся, что никогда не читал тех книг, которые прежде знал наизусть. Он даже не умел прочесть ни одного слова в них, и братия едва научили Никиту грамоте. Придя в себя по молитвам святой братии Печерской, Никита исповедал и оплакал перед ними свой грех, а затем обрек себя на строгое воздержание и иноческое послушание. Чистою и смиренною жизнию он приобрел высокие добродетели, слава о которых разнеслась далеко за пределы Киевской земли. В 1096 году святой Никита был посвящен во епископа Великого Новгородва, где Господь прославил Своего угодника даром чудотворений. Великий Новгород обязан ему чудесным спасением от двух страшных бедствий. В 1098 году, на втором году своего святительства, епископ Никита своими молитвами прекратил большой пожар в Новгороде. В другой раз во время засухи, грозившей Новгородской земле голодом, по его молитвам дождь оживил поля и луга с хлебами и травами. Святитель Никита был озабочен устройством и украшением храмов в Новгороде. При жизни святителя в Новгород чудесным образом прибыл преподобный Антоний Римлянин и по благословению и совету святителя Никиты основал свой монастырь в честь Рождества Богородицы. Именно святитель Никита выпросил место у новгородских посадников для обители преподобного Антония. Святитель Никита имел намерение украсить живописью стены храма Святой Софии; но это не удалось ему при жизни и лишь спустя несколько месяцев после его кончины на собранные им средства была произведена роспись собора. Преставился святитель Никита 13 февраля 1108 года и был погребен в Софийском соборе в приделе Богоотец Иоакима и Анны. Местное празднование памяти святителю Никите началось, вероятно, вскоре после его кончины. Повсеместное же празднование установлено было, если не на Московских соборах 1547 и 1549 годов, то вслед за открытием его мощей, которое совершилось в 1558 году 13 мая. Нетленные мощи святителя Никиты были обретены при следующих обстоятельствах. В 1551 году вечером в Великую Субботу, когда христиане собирались в Софийский собор, чтобы слушать чтение Деяний апостольских пред Пасхальной заутреней, пришел в собор и боярин, который ведал царские дела в городе. Обходя соборные паперти, занятые гробницами епископов, зашел боярин в придел Богоотец Иоакима и Анны, в котором находилась гробница святителя Никиты в некотором запустении. Выйдя из придела, боярин пошел в главный храм, где на левой стороне близ дверей, ведущих в алтарь, сел и вскоре задремал. Во сне он услышал голос, который говорил ему: "Покрыт должен быть гроб епископа Никиты". Повинуясь этому голосу, боярин пошел домой; оттуда вскоре вернулся с покровом, который и возложил на гробницу святителя Никиты, прежде очистив ее от пыли и сора. Побуждаемый желанием взглянуть на мощи святителя, боярин проделал щель в гробнице и увидел, что тело святителя лежит покрытое покровом, совершенно целое, без признаков разрушения. Мало-по-малу об этом узнали и другие жители города, время от времени посматривали в щель гробницы и дивились виденному. Так продолжалось до 1558 года, когда aрхиепископ Пимен (1552-1570), убедившись через других и лично в нетленности мощей святителя Никиты, письменно донес об этом царю и митрополиту, которые с великою радостью повелели ему открыть гробницу святого, переложить тело его в новую гробницу так, чтобы оно открыто почивало, и установить общецерковное празднование святому. Когда открыли гробницу, то увидели, что тело святого покоилось на земле ниже церковного помоста; оно было покрыто плащаницей, а лицо святителя озарено светом; правая рука его благословляющая лежала на груди, левая же простерта вдоль тела. Облачив святителя в новые архиерейские одежды снова положили его в гробнице на прежнее место. По обретению мощей был отслужен молебен и всеношное бдение. Во время богослужения, когда происходило уставное чтение и священнослужители сидели, одному из игуменов было видение, что святитель Никита, восстав из гроба, в фелони и с кадилом в руках пошел сначала кадить в алтарь, а затем в храм и вскоре сделался невидимым. Спустя некоторое время по обретении мощей святителя Никиты, один из начальствующих города обнаружил свое сомнение в нетленности их. Чтобы рассеять его сомнения, архиепископ Пимен открыл покров на мощах святого до груди. Увидев лицо святителя, как у здорового спящего человека, градоначальник раскаялся в своем грехе. Так Господь спустя 450 лет со дня кончины прославил своего угодника нетлением его святых мощей. Между тем при мощах святителя Никиты, по обретению их, совершилось немало чудес: получали исцеление хромые, расслабленные, больные, бесноватые, но особенно получали исцеление больные глазами, слепые или с испорченным зрением. Когда обретены были честные мощи святителя Никиты, и совершилось поразительное исцеление одного расслабленного, многие жители Новгорода и окрестностей начали притекать к мощам чудотворца со своими недугами. Среди больных была праведная старая и слепая Ксения, ничего не видевшая 12 лет. Шла в то время литургия. Ксения молилась Господу об исцелении, обращаясь с молитвой и к святителю Никите. После усердной молитвы у гроба святого она получила исцеление, прозрев на оба глаза, к удивлению бывших в храме Святой Софии. Однако не только в Софийском соборе, но на всяком месте и при всяких обстоятельствах святитель Никита являлся на помощь тем, которые с верою и молитвою прибегали к нему. Во время обретения мощей святителя Никиты, по молитвам его, Бог увенчал победою русских в войне с Ливонцами. При взятии г.Нарвы и в русском и в неприятельском войске видели, что святитель Никита ездит по берегу реки Нарвы на коне в святительских одеждах и с жезлом в руке, увенчаным крестом и отражает врагов от русских полков. Это засвидетельствовали сами воины, вернувшиеся в Новгород; то же подтвердил и старейшина города Нарвы - латинянин, по имени Иоанн, когда увидел образ святителя Никиты. В 1805 году мощи святителя Никиты были переложены в новую бронзовую раку, устроенную по завещанию Новгородского митрополита Гавриила; а в 1846 году совершилось торжественное переложение мощей святителя в великолепную серебряную раку. После 1917 года, когда началось открытое гонение на Русскую Православную Церковь, мощи святителя, как и многих святых Русской Церкви, подверглись поруганию. Святая София была превращена в музей, а мощи святителя, упакованные в бумажный мещок, валялись в хранилище музея. И только в 1957 году по благословению архиепископа Сергия (Голубцова) темным вечером на грузовике мощи святителя Никиты были благоговейно переправлены в Николо-Дворищенский собор на Ярославовом дворище. Но недолго пребывали они там. В годы хрущевских гонений на Православную Церковь этот собор был закрыт, как и многие другие храмы, и мощи святителя перенесены в церковь святого апостола Филиппа, где и пребывали до 1993 года. 13 мая 1993 года по благословению Высокопреосвященнейшего Льва архиепископа Новгородского и Старорусского мощи святителя крестным ходом при стечении тысяч граждан были торжественно перенесены из церкви апостолва Филиппа в Софийский кафедральный собор и с честью положены на то самое место, где столетиями прежде они покоились. Ныне мощи святителя Никиты открыто почивают на том же месте, где были обретены, под аркою между пределами Богоотец Иоакима и Анны и Рождества Пресвятой Богородицы в Софийском кафедральном соборе. И ныне у раки с мощами святителя Никиты получают благодатную помощь и исцеления все с верою и любовью притекающие. Вспоминая чудесную помощь святителя Никиты, подаваемую особенно слепцам и всем больным зрением, попросим и мы его молитвенной помощи многострадальному русскому народу, да исцелит народ наш от духовной слепоты и укажет ему спасительный путь к храму Господа и Спаса нашего Иисуса Христа. Акафист святителю Никите, епископу Новоградскому, чудотворцу Кондак 1 Возбранный воеводо и пастырю священнейший великаго Новаграда, церкве утверждение, Христов иерарше Никито, приими от нас усердно приносимая тебе благохваления и твоими молитвами от бед и напастей избавляй всегда любовию тебе зовущих: Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Икос 1 Ангел во плоти на земли явился еси воистинну чудный Никито, с плотию бо яко безплотен пожил еси: темже, со безплотными ныне водворяяся, приими от нас земнородных песнь сию: Радуйся, Никито, ангелов равностоятелю. Радуйся, иерарше, преподобных сожителю. Радуйся, власть пасти словесныя овцы от Бога приявый. Радуйся, светом твоих учений паству твою осиявый. Радуйся, предивный целомудрия хранителю. Радуйся, постническаго жития истинный любителю. Радуйся, светозарная молние, Новград Великий весело озаряющая. Радуйся, луче светосиянная, демонскую тьму разгоняющая. Радуйся, радости верным подателю. Радуйся, в печалех и болезнех наших скорый предстателю. Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Кондак 2 Видяще странный и чудный жития твоего образ, Христов святителю Никито, велми удивляемся, размышляюще же твоя многотрудныя подвиги, поем Богу на сия тебе укрепившему: Аллилуиа. Икос 2 Разум божественный подаждь нам свыше, иерарше, да возможем по достоянию восхвалити добродетельное твое житие, тебе же любовию вопити: Радуйся, многими добродетельми просиявый. Радуйся, плоти твоея желание обуздавый. Радуйся, разум твой в послушание веры пленивый. Радуйся, сердце твое чисто сохранивый. Радуйся, разумом Христовым обогативыйся. Радуйся, яко ангел в житии твоем явивыйся. Радуйся, разрушителю страстей душетленных. Радуйся, сокровище словес богодухновенных. Радуйся, грозное бесовское устрашение. Радуйся, пречудное в человецех удивление. Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Кондак 3 Сила Вышняго от юности осени тя, Богомудре, и показа селение и дом Духа Всесвятаго, емуже и о нас помолися, отче честне, тя ублажающих, Богу же зовущих: Аллилуиа. Икос 3 Имуще велика тя, о Никито, заступника и скораго в напастех помощника, молебно тебе призываем и с веселием к памяти твоей воспеваем: Радуйся, скорый послушателю к тебе прибегающих. Радуйся, скорбящим душам утешение. Радуйся, отчаянных исправление. Радуйся, Судию праведнаго за грешныя люди умоляяй. Радуйся, чтущия тя от печали и бед избавляяй. Радуйся, унывающих всежеланный посетителю. Радуйся, недужных милостивейший целителю. Радуйся, угодниче Христов преизрядный. Радуйся, цвете райский прекрасный. Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Кондак 4 Бурю страстей многомятежнаго мира возненавидев, отче, всех красот его устранился еси, во обитель же вселився и ангельский чин восприим, со ангелы пел еси Христови: Аллилуиа. Икос 4 Слышав Христоподражательную жизнь богоносных и великих отец, тем в житии уподобитися возревновал еси: сего ради в затвор вселився сугубым подвигом себе предаеши, темже достойно слышиши: Радуйся, подвижниче Божий преусерднейший. Радуйся, монашествующих превеликая славо. Радуйся, святых пустынножителей добродетельными обогативыйся нравы. Радуйся, равноангельно Богу послуживый. Радуйся, ангелом равную и честь получивый. Радуйся, доблий иноческих подвигов ревнителю. Радуйся, усердный Христовых заповедей исполнителю. Радуйся, вражиих наветов бодрый прогонителю. Радуйся, совершенства Христианскаго изящнейший учителю. Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Кондак 5 Боготечнаго твоего жития не терпя, человеконенавистник искушение льстивно тебе подлагает, во образе ангела тебе явився и престати молитися научив: ты же аще и прельщен был еси хитростию его, обаче не до конца погибл еси во искушении: молитвами бо братии спасен, Христу вопиял еси: Аллилуиа. Икос 5 Видяще иноцы странную вещь на тебе являемую, яко от ветхих токмо божественных писаний к тебе приходящих поучаеши, от новаго же завета ничесоже глаголя, уразумеша прельщена быти тя, преподобне, сего ради общую о тебе молитву сотворше, диавола отгоняют и из затвора изводят тя: мы же тебе, яко самому искушену бывшу и нам искушаемым помогати могущу, не престаем звати: Радуйся, от врага человекоубийцы люте пострадавый. Радуйся, всю глубину бесовкия лести на себе испытавый. Радуйся, молитвами подвижников от рова погибели восхищенный. Радуйся, от работы диаволи Господем освобожденный. Радуйся, на невидимыя враги и нам крепкий помощниче. Радуйся, во искушениих житейских всегдашний нам пособниче. Радуйся, прилог всякаго зла от чтущих тя отражаяй. Радуйся, всему благому вход отверзаяй. Радуйся, бесовския силы крепкое низложение. Радуйся, грехми поверженных твердое возведение. Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Кондак 6 Проповедницы твоего спасения бывше иноцы печерстии, от диавола тя исхитивше, на истинный путь наставляют: ты же, отче Никито, познав горкое твое прелщение, покаяние со слезами Богу принесл еси, моляся и зовый: Аллилуиа. Икос 6 Возсиял еси, яко светозарное солнце на тверди церковней, диавола искушения избег и постническими подвиги укрепився темже и нас наветов лукаваго свободи, да зовем ти: Радуйся, крест твой терпеливно на раме носивый. Радуйся, мысленнаго тем амалика низложивый. Радуйся, дарования Божественнаго Духа приявый. Радуйся, в житии страждущим милостивно помогаяй. Радуйся, тепле к тебе притекающих треволнения страстей изменяяй. Радуйся, обидимых скорый заступниче. Радуйся, обуреваемых благопопечительный защитниче. Радуйся, быстрый спасителю в напастех сущим. Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Кондак 7 Хотя Христос Господь, Великий Архиерей, святительскою украсити тя властию, на священный престол Великаго Новаграда возводит тя, на нем же возсед, светило многосветлое граду твоему явился еси, всех просвещая и звати Богу научая: Аллилуиа. . Икос 7 Новград Великий приим тя от Господа Пастыря и Учителя, радовашеся, преподобне, зря твоих добродетелей направление, и в песнех священных доныне взываем тебе: Радуйся, учителю священнейший, от Бога нам дарованный. Радуйся, архиерею Божий святый предизбранный. Радуйся, усердный благоверия поборниче, и уме высочайший. Радуйся, Христовых велений проповедниче сладчайший. Радуйся, Великаго Новаграда пречудное украшение. Радуйся, безкровныя жертвы непорочно Богу приносивый. Радуйся, в вере православной паству твою утвердивый. Радуйся, яко многия просветил еси твоим архипастырским словом. Радуйся, святителю, и нас твоих чад сподоби стати пред Божиим престолом. Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Кондак 8 Странно Бога вочеловечшася нашего ради спасения пастве твоей проповедал еси, Никито, и идольских суеверий мрак разгнал еси, ипостасней премудрости зовый: Аллилуиа. Икос 8 Весь был еси всем в пастве твоей скорый помощник, святителю, заступник обидимым, нищим питатель, сирым и вдовицам защитник, на похвалу всех подвизая вопити тебе: Радуйся, во всяких нуждах скорое поможение. Радуйся, в печалех быстрое утешение. Радуйся, от обид и озлоблений свобождаяй. Радуйся, огненнаго запаления град твой избавляяй. Радуйся, милости сокровище многоценное. Радуйся, богатство нам подаваяй нетленное. Радуйся, обуреваемых пристанице тихое. Радуйся, гонимых и обидимых прибежище великое. Радуйся, многия люди от погибели исхитивый. Радуйся, овцы твоя от волка лютаго сохранивый. Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Кондак 9 Всякий род и возраст верных Великаго Новаграда усердно чтит светлый день твоея памяти, святителю Никито, воньже собравшеся молебно зовем ти: буди нам в печалех утешитель, в озлоблениих помощник, в болезнех врач скорый, да тобою злых избавльшеся радостно зовем: Аллилуиа. Икос 9 Ветийствующий язык не может по достоянию изобразити все величие любве твоея к твоему словесному стаду, приснопамятне, не точию бо во временней твоей жизни, но и к небесным отшед, отечески назираеши всех вопиющих к тебе с любовию таковая: Радуйся, наставниче превеликий спасения. Радуйся, согрешающих исправление. Радуйся, земныя сласти презревый. Радуйся, в горния обители возлетевый. Радуйся, церковь Новаграда святительством украсивый. Радуйся, чад твоих богомудренными глаголы просветивый. Радуйся, любящих тя неизреченныя исполняяй радости. Радуйся, яко твоими молитвами вечныя смерти свобождаемся. Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Кондак 10 Спастися хотяще вернии от бед и скорбей ко гробу твоему священному молебно притекаем. Ты же, о чудотворче святый, помози нам, немощным, утоли скорбь нашу и на путь правый заблуждающих настави нас, да спасеннии тобою, хвалебными гласы зовем: Аллилуиа. Икос 10 Стена необоримая и покров ты еси, отче, всем человеком с верою к тебе прибегающим, темже и нам, просящим твоего заступления, буди ограждение крепкое, да в тебе утверждающеся всегда вопием: Радуйся, беды и печали от любящих тя отгоняяй. Радуйся, всем тебе призывающим скорую помощь подаваяй. Радуйся, крепосте и ограждение благочестивых. Радуйся, грозный наказателю нечестивых. Радуйся, от честных мощей исцеление неоскудно источаяй. Радуйся, желаемых нам благ насадителю. Радуйся, находящих напастей отгонителю. Радуйся, надеющихся на тя защищение. Радуйся, душ наших сладкое утешение. Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Кондак 11 Пения всеумиленная приношаху тебе людие новоградстии во обретении твоих многоцелебных мощей, святителю, от них же и чудеса велия с верою приходящим явил еси, Богу, во святых своих дивному научая пети: Аллилуиа. Икос 11 Светоприемную свещу, на свещнице града нашего возсиявшую, зрим тебе, все священнейший отче Никито, блистанием бо чудеc всех озаряеши; любовию тебе зовущих: Радуйся, звездо небосветлая, от юга России возсиявшая. Радуйся, Новград Великий сиянием твоим облиставшая. Радуйся, во свете невечернем обитаяй. Радуйся, и нам во мраце греховнем блуждающим просвещение ниспосылаяй. Радуйся, свеще, Божественным пламенем возжженная. Радуйся, светильниче Христов демонскими ветры не угашенный. Радуйся, егоже восходяща на горняя ангели сретоша. Радуйся, емуже райская врата с веселием отверзоша. Радуйся, со Христом ликовствуяй во славе. Радуйся, трисиянныя зари наслаждаяйся яве. Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Кондак 12 Благодать Божественную испроси нам у Спаса Христа, отче преподобный, простри нам руку помощи, покрый нас теплым твоим заступлением, и вечныя радости сподоби достигнути, да с тобою во веки веков вопием: Аллилуиа. Икос 12 Поюще твоя доблественныя подвиги, ублажаем достохвальную кончину, торжествуем же и память твою священную, преподобне, и чудящеся житию твоему похвальная тебе вопием: Радуйся, в горния обители превознесенный. Радуйся, в небесныя обители превознесенный. Радуйся, в небесныя чертоги со славою введенный. Радуйся, славы отцев преискренне возжелавый. Радуйся, премирное наследие богатно восприявый. Радуйся, святительским венцем увенчанный. Радуйся, за чтущих тя молитвенниче неустанный. Радуйся, посетителю в немощех лежащих. Радуйся, утешителю унылых и скорбящих. Радуйся, с небесных кругов на моления наша милостивно призираяй. Радуйся, чтущих тя прошения скоро исполняяй. Радуйся, теплый заступниче наш Никито, святителю предивный. Кондак 13 О Всехвальный и предивный святителю Христов Никито! Приими усерно малое сие от нас грешных приносимое моление и потщися скоро умолити Бога и Владыку, да избавит нас от всяких бед и озлоблений и будущия муки свободит зовущих: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. (Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1) Молитва святителю Никите, епископу Новгородскому О, архиерею Божий, святителю Никито! Услыши нас грешных, днесь во священный храм сей стекшихся, и честному образу твоему поклоняющихся, и ко священней твоей раце припадающих, и умиленно вопиющих: якоже сидя на престоле святительства в Великом Новеграде сем, и единою належащу бездождию, дождь молитвою свел еси, и паки граду сему огненным пламенем обдержиму, молитвою избаву подал еси, тако и ныне молим тя, о святителю Христов Никито: молися ко Господу, еже избавити царствующий грады, Великий Новград сей и вся грады и страны христианские от труса, потопа, глада, огня, града, меча и от всех врагов видимых к невидимых, яко да изрядных ради молитв твоих спасаеми, славим Пресвятую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, и твое милостивное предстательство, ныне и присно, и во веки веков. Аминь. Тропарь, глас 4 Насладився, Богомудре, воздержания и желание плоти твоея обуздав, на престоле святительства сел еси, и яко звезда многосветлая, просвещая верных сердца зарями чудес твоих, отче наш, святителю Никито, и ныне моли Христа Бога, да спасет души наша. Кондак, глас 6 Архиерейства саном почтився, и чисте чистейшему предстоя, прилежно моление за люди твоя приносил еси; яко и дождь молитвою свел еси, овогда же и града запаления угасил еси. И ныне, святителю Никито, моли Христа Бога, спасти люди твоя молящиеся, да вси вопием ти: радуйся святителю, отче предивный. Кондак 13 О Всехвальный и предивный святителю Христов Никито! Приими усерно малое сие от нас грешных приносимое моление и потщися скоро умолити Бога и Владыку, да избавит нас от всяких бед и озлоблений и будущия муки свободит зовущих: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа. Источники: Акафист - «Акафисты Русским Святым». Том 3.(Стр. 24-34) Издательство «Титул». Санкт-Петербург-1996г. ( Обработка со старославянского на русский - раба Божия Надежда Братина.)
Житие - Новгородские Епархиальные Ведомости http://www.novgorod.ru/rus/cult/eparhia/ugodniki/page1.htm Икона - Православный календарь http://www.days.ru/Images/ii6730&1937.htm |