Святитель Василий Острожский

 

память 29 апреля / 12 мая

 

Святитель Василий Острожский - один из самых почитаемых сербских святых. По сей день не прекращаются бесчисленные чудеса исцелений у ковчега с его мощами, находящимися в черногорском монастыре Острог. Каждый год приносит новые известия о чудесах св. Василия. Многочисленные свидетельства очевидцев - наших современников, видеозаписи укрепляют почитание этого святого в народе. Не иссякает поток паломников и туристов со всех стран, стремящихся посетить место подвижничества и упокоения Острожского чудотворца. В 70-х - 80-х годах прошлого века в день Святой Троицы (престольный праздник монастыря Нижний Острог) собиралось со всех сербских земель около 15 тысяч человек, что составляло 1/10 часть тогдашнего населения Черногории.

Он родился в селе Мрконич в Поповом Поле 28 декабря 1610г. у набожных родителей Петра и Анастасии Йованович и при крещении получил имя Стоян. С детства он был научен посту, молитве и страху Божьему.

Когда Стоян подрос, родители отвели его в ближайший монастырь Завала, посвященный Введению во храм Пресвятой Богородицы, где игуменом был дядя Стояна - Серафим. В монастыре было много ученых монахов и большая библиотека. Здесь Стоян учился мудрости Священного Писания и Святых Отцов, а также полезным светским наукам.

Пробыв некоторое время в Завале, он перешел в монастырь Тврдош, посвященный Успению Пресвятой Богородицы, в котором находилась резиденция Требиньской епархии. Здесь он принял постриг с именем Василий. Вскоре Преподобный был удостоен диаконского, а затем и священнического сана.

Из монастыря Тврдош Св. Василий направился в Черногорию, где тогдашний черногорский митрополит Мардарий (по прозвищу Корнетский владыка) задержал его у себя в Цетиньском монастыре. В это время в Черногории, при попустительстве Мардария, иезуиты активно вели униатскую пропаганду. Св. Василий убеждал митрополита выступить против латинской ереси, но Мардарий его не слушал.

Вскоре Мардарий согрешил со служанкой, а обвинил в этом молодого слугу Василия. Василий был осужден на повешение, но просил подождать с исполнением приговора до рождения ребенка у служанки. Когда ребенок родился, Василий взял его в руки, три раза дунул и спросил, чей он. К великому чуду новорожденный ребенок проговорил: "Корнетского владыки". Тогда Василия оправдали, а Мардария забросали камнями, насыпав над ним целый каменный курган, который называют "могилой Корнетского владыки".

После этого Василий вернулся в Тврдош. Став архимандритом этого монастыря, он как духовник и пастырь обходил герцеговинские села, совершая богослужения и наставляя паству в Евангельской мудрости. Предпринял тврдошский архимандрит и дальнюю поездку на Русь, откуда привез много богатых церковных даров, священнических облачений, церковные книги и деньги для своей паствы. Помощь от единоверных русских братьев помогла восстановить многие храмы, бывшие в запустении, и открыть народные школы при монастыре и приходских церквях. Эти труды Св. Василия вызвали ненависть к нему герцеговинских потурченцев и агентов латинской унии, которые искали возможность его убить.

Вскоре Св. Василий направился на Афон через монастыри Жупу Никшичскую, Морачу и Джурджеви ступови (Георгиевские столбы). По дороге он заехал в Печ к патриарху Паисию I Яньевацу и подробно рассказал ему о тяжелом положении православных сербов в Герцеговине, о турецких насилиях и латинской пропаганде. Патриарх отпустил его на Святую Гору, обязав вернуться в Печ.

На Афоне Cв. Василий обошел многие монастыри и скиты, где учился у афонских подвижников. По возвращению его в Печ, патриарх Паисий созвал сербских архиереев, которые в праздник Преображения в 1638г. рукоположили 28-летнего Василия в епископы, поставив его митрополитом Требиньским с резиденцией в Тврдоше.

Вернувшись в родные края, Святитель начал свои архипастырские труды без оглядки на опасности, которые вновь стали ему грозить. Сила его молитв была так велика, что он уже тогда стал совершать чудеса исцеления. Трудами Святого стали обновляться многие монастыри Требиньской епархии.

В это время турки убили Восточно-Герцеговинского митрополита Паисия Требешанина, чья резиденция находилась на окраине Никшича. Тогдашний печский патриарх Св. Гавриил (Раич), впоследствии пострадавший как священномученик, воссоединил восточную и западную герцеговинские епархии в единую Захолмскую митрополию под началом Св. Василия.

Турецкие притеснения вынудили Святителя покинуть свою резиденцию под Никшичем и обосноваться в монастыре Острог у игумена Исайи. В Остроге Св. Василий вместе с другими подвижниками обновил Введенскую церковь, а также соорудил Крестовоздвиженский храм. Его трудами Острожская пещера превратилась в настоящий монастырь.

Поблизости от Острога жил князь Раич со своими шестью сыновьями, который чинил монахам всяческие притеснения. Будучи в 1667г. у печского патриарха Максима, Святитель поведал ему о насилиях князя, и патриарх написал Раичу письмо, в котором пригрозил проклятием всякому, кто дерзнет вредить монастырю и его насельникам. И сам Василий предсказывал князю, что если он не прекратит творить неправду, то лишится своих сыновей. Это пророчество вскоре исполнилось. Опечаленный князь Раич принес искреннее покаяние в своих грехах и Господь, по предсказанию Св. Василия, вновь утешил его мужским потомством.

Неустанно подвизаясь в посте и молитве, Святитель достиг конца своей земной жизни и 29 апреля (12 мая) 1671г. мирно предал свою душу в руки Господа в своей келии. Из скалы, у которой находилась его келия, выросла виноградная лоза. Тело Святого монахи погребли в Введенской церкви.

Спустя семь лет после своего упокоения в 1678г. Святитель явился во сне игумену монастыря в Жупе Никшичской Рафаилу Косиеревцу и повелел ему прийти в Острог и открыть его гроб. Игумен не придал своему сну никакого значения. Этот сон повторился во второй раз, но также безуспешно. В третий раз явился игумену Св. Василий, облечённый в архиерейские одежды и с кадильницей в руках. И когда Святитель кадил, - из кадильницы вышел жар и опалил игумена по лицу и рукам. Игумен пробудился и с великим страхом рассказал о видении братии своего монастыря.

После этого игумен Рафаил пошёл в Острог и поведал о воле Святого острожским монахам. Иноки установили строгий пост, служили ежедневно литургии, и через 7 дней, окадив гроб Св. Василия, отворили его. Пред ними предстали нетленные мощи Святителя, которые были жёлтые как воск и благоухали как базилик. Монахи взяли тело Святого, положили в ковчег и перенесли в Введенскую церковь, где оно почивает по сей день.

Весть об открытии мощей Св. Василия быстро разнеслась по всем православным краям, и народ стал стекаться к его гробу.

Среди многих паломников был и последний печский патриарх (1763-1765гг.) Василий (Бркич-Йованович), умерший в Петербурге в 1772г. и похороненный в Благовещенской церкви Александро-Невской Лавры. Патриарх Василий бежал от турецких притеснений и нашёл убежище в Черногории. В Остроге он провёл 6 месяцев и в это время составил службу и житие Святителя.

Акафист Св. Василию в 1947г. составил протоиерей Василий Ивошевич, ученик другого черногорского святого - преподобного Симеона Дайбабского (Поповича). Первую икону Василия Острожского написал Гавриил Дмитриевич в монастыре Морача спустя 30 лет после прославления Святителя.

Как во время земной жизни Св. Василий подвергался гонениям от неприятелей Божиих, так и после его блаженной кончины враги не оставляли в покое мощи его. Три раза черногорцам приходилось спасать свою святыню.

В 1714г., когда кровавый Нуман-паша Чуприлич с огнём и мечём прошёл всю Черногорию, острожские монахи закопали мощи Святителя на берегу реки Зеты. Вода омывала ковчег, но мощи остались неповреждёнными. В

о второй раз мощи спасали в 1852-1853гг., когда турки во главе с Омером-пашой вторглись в Черногорию с 4-х сторон. Измаил-паша с шеститысячным войском неожиданно подошёл к Острогу. Брат черногорского князя Мирко Петрович-Негош с сотней черногорцев пробился к Верхнему монастырю и, засев за его стенами, мужественно отражал все нападения. Турки врывались во двор, где резались в рукопашную. Даже помосты церкви были залиты кровью. Трупы турок усеяли все скаты Острожской горы. Лишь когда к монастырю подошёл сам Омер-паша с 17 тыс. войска, черногорцы, взяв мощи Св. Василия, ночью проскользнули мимо неприятеля, и ушли в Цетинье. Там положили ковчег с мощами в церкви Рождества Пресвятой Богородицы Цетиньского монастыря рядом с мощами Св. Петра Цетиньского. Сам Острог был сожжён турками.

Третий раз святыню спасали в начале июня 1877г., когда Сулейман-паша с боями подошёл к Острогу. Мощи Святителя вновь хранились в Цетиньском монастыре.

Русский путешественник Е. Марков, побывавший в Остроге в 1903г., писал: "Мощи эти - величайшая народная святыня черногорцев. Они готовы оставить на сожжение врагу все свои дома, бросить жён и детей на произвол судьбы, но до последней капли крови защищать мощи своего Святителя".

В феврале 1942г. монастырь захватили красные партизаны Тито и провозгласили Острожскую республику. Партизан Миушкович приказал сбросить с монастырской стены икону и мощи Св. Василия, но откуда-то упала граната и осколками ее Миушкович был смертельно ранен. А через несколько дней и его брат погиб недалеко от Острога.

В феврале 1942 г., во время обстрела немцами Острога, один снаряд из горного орудия ударил в каменную стену над Верхним монастырём, разбил двери церкви Честного Креста, но не взорвался, а при падении о пол церкви раскололся на две части. Позднее специальным исследованием было выяснено, что снаряд был исправен и должен был разорваться. Очевидно, что Святитель не допустил вреда своей церкви. Снаряд и сейчас хранится в Верхнем Остроге.

Один ремесленник с окраины Никшича тяжело заболел. Врачи при осмотре поставили диагноз: полный паралич. Никакое лекарство помочь не могло. Все тело больного было скорчено. Родные хотели отнести его в Острог, к мощам Святителя, но он отказался, так как был атеистом. Через некоторое время Св. Василий сам явился ему во сне и позвал в свой монастырь для исцеления. Поразмыслив, этот человек стал просить, чтобы его отвезли в Острог. Там он исповедался и одну ночь провёл перед ковчегом с мощами Святителя, где над ним читали молитвы. Вскоре он полностью выздоровел и из благодарности Василию Острожскому крестил своего сына в честь Святого.

В 1954г. некий Драго Джабаркапа тяжело заболел болезнью желудка. Боли были непереносимыми, и больной уже не мог двигаться без посторонней помощи. Предстояла операция. В марте 1955г. ему приснился необычный сон. Снилось ему, что он идёт незнакомым путём. Всю душу охватил страх. Во сне Драго свернул с дороги в небольшую пещеру. Из мрака появился незнакомый человек и повёл его к небольшой двери. За дверью находилось красивое и очень светлое помещение, хотя ламп нигде не было видно. Незнакомец сказал: "Заночуй здесь, это дом Святого Василия." Проснувшись, больной рассказал сон своим родителям, и, посоветовавшись с ними, решил поехать с матерью в Острог. В монастыре он провёл два дня, ежедневно читая молитвы Святителю. А после, полностью выздоровев, вернулся домой.

В конце июня 1996г. в Острог из Крушевца родители привели четырнадцатилетнюю дочь Снежану. Когда они работали в Германии, их дочь примкнула к сатанистам, участвовала в их сборищах на кладбищах и целиком попала под власть дьявола.

Родители долго терпели ее состояние, но когда терпение их иссякло, решили отвести Снежану в Острог и оставаться там пока она не излечиться. И было им по вере их.

Сразу по прибытии в Острог было невозможно привести Снежану к мощам святителя. Такая дьявольская сила была в хрупкой девочке, что двое мужчин не могли ввести ее в церковь. Она кричала, билась, кусала себя и других. С трудом удалось удержать девочку, чтобы она не бросилась с балкона. В первый день священники были вынуждены служить молебны у автомобиля. Всю ночь девочка кричала.

Во второй день Снежану ввели в церковь, но приложиться к мощам она не смогла. Девочка опять кричала, кусала себя и других. Вновь был отслужен молебен, на этот раз в церкви. Всю ночь за девочкой бдительно присматривали. На третий день Снежана сама вошла в церковь и приложилась к мощам Св. Василия и ко кресту, а после молебна вышла смирная как овечка.

 

 

Акафист святому и богоносному отцу нашему Василию, митрополиту Острожскому, чудотворцу

Кондак 1

Богоносный архиерею Церкве Сербския, святый чудотворче отче Василие, от грешных и недостойных душ наших похвальную песнь тебе приносяще, и каясь во гресех наших, молим тя: пребуди и дале, яко бых прежде, хранителю милосердый земли нашея, и спаси нас от всякия беды и напасти да величаем тя во веки: Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Икос 1

Ангел во плоти между людьми явися, Василие чудотворче. Чудесною силою Духа Святаго связал еси вся искушения. Сего ради поем ти таковая: Радуйся, отче отцов преподобных, многия вере праввыя научивый! Радуйся, неустанный служителю Евангелия, поучением и делы своя от зла нас спасавый! Радуйся, Православия хранителю и учителю! Радуйся, в скорбех века сего утешителю! Радуйся, всякой болезни целителю! Радуйся, пастырю овцы заблудшия и усердный их к Богу возвратителю! Радуйся, душ алчущих питатателю! Радуйся, умов помраченных просветителю! Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Кондак 2

Видих Господь великое благочестие твое от юности твоея и люболь чисту к Церкви. Сего ради украси тя лепотою духовною и дар чудотворения ти дарова, да можеши исцеляти и спасати души человеческия от вския недуги душевныя же и телесныя. Яко свечу негасимую посвяти тя Христос на служение архиерейское в дни тяжкие рода Сербскаго, да сохраниши и ныне всякаго страждущаго и кающагося и с тобою вопиющаго Богу: Аллилуиа!

Икос 2

Разум человеческий познаша, отче богомудре, яко во тьму сомнений и неведения погружен, одарен же пребогато Духом Святым, всякаго подвигом своим вере Православной научиши. Сего ради восхваляем тя, отче преблаженне: Радуйся, богомудре, яко неразумныя умулрил еси! Радуйся, наставниче, яко сущих во тьме неверия просветил еси! Радуйся, трубе богогласная, радость велию являюще! Радуйся, ликование исцеленным дарующе! Радуйся, на Небе и на земли прославленный! Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Кондак 3

Сила Вышняго прослави тя в келлии обители Острожской яко маслину многоплодную, иже точися милостию чудотворения народу Сербскому и всем взывающим к тебе, молящимся и славящим имя Господне: Аллилуиа!

Икос 3

Силу святую исповедника Христова имаши, терпением и любовию вся демонския мучения и злобу победиши. Сего ради венцем от слезы и молитвы нашея величаем тя, отче милосердый! Радуйся, угодниче Божий, славою Небесною увенчанный! Радуйся, служителю верный Пресвятыя Троицы, за верность свою награду Небесную приявший! Радуйся, Церкве многострадальный обновителю, и в себе самом храм Творцу соорудиша! Радуйся, пустынножителю прекрасный, яко подвигами твоими пустыня Острожская яко лилия неувядаема и благоуханна процветоша! Радуйся, силы нечистыя победителю, смиренномудрием насилие Агарянское посрамиша! Радуйся, имя царское в своем имени носяше, и милость и славу у Царя Небеснаго в труде и бдении стяжяша! Радуйся, слезами страдания своего слепоту нашу греховную омываеше! Радуйся, тайн Небесных боговидче, помощь и утешение нам подавающе! Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Кондак 4

Бурю посягательств безбожных усмирил еси, егда хотяше врази Божии Захумле от веры Православныя отвести, и научиши народ свой да не боится смерти, но греха, да постом и добродетельми поживе и молитвою с тобою да возвеличит Пресвятую Троицу, Триипостаснаго Бога единаго: Аллилуиа!

Икос 4

Услышаша вся дальняя о благочестии твоем от младости твоея, яко духовник сый земли святаго Саввы. Сего ради слуги демонския страшным оружием злобы своея тя гнаша. Ты же ся от брани мечем Божественнаго слова и Христу Богу до самыя кончины своея непорочно послужил, сего ради вопием ти: Радуйся, за благочестие свое муки от врагов Христовых прияша! Радуйся, в искушениих веру велику сохраниша! Радуйся, народ сей от рабства Агарянскаго крестом защитиша! Радуйся, землю нашу духом своим освятиша! Радуйся, великий беззащитный защитителю! Радуйся, всякия слезы нелицемерныя утешителю! Радуйся, всякия раны душевныя и телесныя целителю! Радуйся, пастырю добрый, Захумля, Черногоры, Приморья и всех краев Сербских просветителю! Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Кондак 5

Яко звезда пресветлая, щт Бога свыше дарованная, в вышине духовной засияша и просветиша вся, седяща во тьме греха и сени смертныя. Сего ради славят тя вси, иже Творцу поюще: Аллилуиа!

Икос 5

Видих вся неправды и насилия, иже племя твое родное от врагов Христовых приях, пострадал еси с народом своим яко изгнанный правды ради. Сего ради пришед в келлию Острожску и молитве и бдению всего ся предаде. Ради добра всех скорби великия претерпел еси и Бога чудесьми прослави, сего ради вопием ти: Радуйся, до самыя смерти твоея свято Богу послуживый! Радуйся, у Бога в светлости вечной заблиставый! Радуйся, новаго престола митрополии Захумской зиждителю! Радуйся, великий и непостижимый благодетелю! Радуйся, вся молящиися тебе спасавый! Радуйся, и забывшия тя помогавый! Радуйся, высоты Серафимов достигший! Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Кондак 6

Славный проповедниче, отче святый, возжелал еси для мира мир и мир для души своея, и дабы братския вражды избегнути, чрез страдания великия Горы Афонстей достигоша. В край же свой возвратихомся, мудраго совета патриарха Сербскаго Паисия книголюбца послуша, и яко архипастырь нестрашимо взыдоша, да народ свой спасеши от напасти Агарянской и да тако Христу Спасу нашему послужиши: Аллилуиа!

Икос 6

Просия в Остроге святость жития твоего, сего ради люди, чудеса многа познаша и болести и пороки свободишеся, Бога прослави и тебе благодарную песнь вопиюще: Радуйся, владыко, в бедах сильный, нас, немощных, Небесной силой спасаеши! Радуйся, в камени хладном теплоту Божественную обретоша! Радуйся, многия пред честными мощами твоими примиривый! Радуйся, труд апостольский показавый! Радуйся, славы Ангельския удостоенный! Радуйся, силою, Богом дарованною, яко древле Илия чудеса творящий! Радуйся, теплою милостию своею и по упокоении своем нас не оставляющий! Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Кондак 7

Егда пришед время оставити братию и из сего мира бреннаго отойти в Царство Небесное, учил еси пастыри и монаси: да хранят веру святую в народе твоем. Душу же твою чисту Херувимы ко Христу носяше и дивно вопияше Богу: Аллилуиа!

Икос 7

Новаго святаго дарова нам Господь и по преставлении твоем тело твое прослави, силою душ спасения и всякия немощи исцеления украсив. Сего ради вся вселенная днесь вопиет ти: Радуйся, многоценных даров ковчеже! Радуйся, источниче, слезми покаяния и прощения грешныя омываяй! Радуйся, в себе жертвенник любви Евангельской воздвигоша! Радуйся, злобу молитвой угасивый! Радуйся, на камени веры православныя лозу благочестия утвердивый! Радуйся, безсмертие на Небе унаследавый! Радуйся, милостию Божией тление победивый! Радуйся, мощи своя в ризницу исцелений претворивый! Радуйся, другом духов безтелесных на Небеси учинивыйся! Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Кондак 8

Люди великой тайне дивящеся, яко тленное в нетленное претваришеся и источником исцеления сташа. Разум наш то неразуме и верою единою познати могуще, яко сила Божия во святом теле присно живе. Сего ради припадаем к твоим мощам святым, воспевая Богу: Аллилуиа!

Икос 8

Освящен и одарен свыше еси, Василие чудотворче, заступничеством твоим всим милостивно помогаеши, и молитв с верою взывающих к тебе не забываеши. Темже празднество твое святое празднующе, вопием ти: Радуйся, Православия столпе непоколебимый! Радуйся, доброте всяческия люди своя научивый! Радуйся, смирения и незлобия торжество! Радуйся, подвижничества украшение! Радуйся, от путей погибели спасителю! Радуйся, неусыпный за верных молитвенниче! Радуйся, за вся люди теплый заступниче! Радуйся, радости великия дарителю! Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Кондак 9

Вси чины Ангельстии возрадовалися подвигам твоим и на Небо отшествию. С силами безтелесными в неизреченной славе пребываеши, и с нами телом освященным. В кратком житии земном заботился еси о всякой душе и бедах ея, и по преставлении своем чрез благодатныя мощи твоя милость на нас, грешных, изливаеши. Сего ради Бога благодаряще за сие восклицаем: Аллилуиа!

Икос 9

Чудесами твоими яко светом негасимым просветися земля наша и вси, иже притекают к честным мощам твоим, об исцелении души и тела молят тя. Сего ради вопием ти: Радуйся, великий чудотворче, люди грешныя спасающий! Радуйся, лекарю, раны вси исцеляющий! Радуйся, расслабленным силу возвращаяй! Радуйся, хромым хождение даруяй! Радуйся, немых вещание возвращенное! Радуйся, глухих слышание отворенное! Радуйся, яко бесноватый излечивый! Радуйся, яко скудоумныя умудривый! Радуйся, болящих исцеление! Радуйся, страждущих радование! Радуйся, верным в вере утверждение! Радуйся, малодушных великодушие! Радуйся, всих нас хвала и радование! Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Кондак 10

Всем людем возжела спастися Господь и сего ради тя показа прославлена и чудеса творяща, да Его учение им благовестише и покаянием к Богу приведоше, славящи Его: Аллилуиа!.

Икос 10

Стено и защито сый всем, к тебе прибегающим, о преблаженне. Верою вознесся еси и любовию, иже языки Ангельстии превосходиши. Тобою хвалится и радуется Церковь Сербская и с нею вся вселенная: Радуйся, предание апостолов сохранивый! Радуйся, пророческое дарование приумноживый! Радуйся, яко мученик, за веру пострада! Радуйся, яко Иов Многострадальный, беды перетерпе! Радуйся, ревностию о Боге, яко пламенем невещественным пылаяй и святым отцам в богомудрии уподобивыйся! Радуйся, дело богоноснаго владыки Саввы продолжиши, землю Сербскую просвещающе! Радуйся, зеркало славы Небесныя! Радуйся, чистым сердцем Бога узривый! Радуйся, наитеплый Солнца Правды луче! Радуйся, яко молния сети демонския попалиша! Радуйся, яко огнь мысли нечистыя сжигоша! Радуйся, зорю, мрак скорби велия прогнавша! Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Кондак 11

Песнь не могуща прославити великия чудеса твоя, имиже ты всякому новому поколению человеческому о Боге проповедуюши! Пред тобою слово умолкни и суета земная пропаде. В деяниих твоих рай отверзешися, в Соборе святых поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Свеча света негасимая был еси на земли и ныне телом прославлен, к Свету Истинному нас приводиши. Во сне явил еси монаху радость велию, иже обрадова нас Господь! Братия обители Острожския приидоша и целоваша мощи твоя, взывающе:Радуйся, святый отче Василие, яко живот безсмертный унаследова и засвидетельствова нам сие мощей твоих честных нетлением! Радуйся, славой твоей нас спасающий! Радуйся, веру правую нам показующий! Радуйся, душ праведных веселие! Радуйся, в бедах сущих к животу возвращение! Радуйся, к высоте блаженства Богом вознесенный! Радуйся, щитом воздержания вся ложныя чары мира сего посрами! Радуйся, отче богоносне, Христа Бога в сердце непорочно носивый! Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Кондак 12

Богом дарованную благодать на земли в благодеяниих людям приумножил еси. Сего ради к тебе в бедах и скорбех с теплою молитвою в сердце люди земли твоея притекают и стран сущих далече. И вси ожидают даров от Бога в чудесах твоих, вопиюще: Аллилуиа!

 

Икос 12

Воспеваем славное упокоение твое – храма Бога Вышняго и селения Духа Божия чудотворящаго и со умилением покаянно вопием ти, величающе: Радуйся, отче богомудре и милосерде! Радуйся, сосуде воды животворящия! Радуйся, Церкви Сербския диадемо многоценная! Радуйся, смирения и кротости дивный светильниче! Радуйся, смертен быша, для жизни вечныя душу сохранивый! Радуйся, душу чисту и святу Создателю всяческих предавый! Радуйся, от Господа славы вящея удостоенный! Радуйся, святый Василие, похвало рода нашего!

Кондак 13

Угодниче Божий, Василие чудотворче, приими милостивно сие моление наше яко молитву покаянну и измоли нам прощение и спасение у всемилостиваго Спаса Христа Бога нашего: Аллилуиа! Аллилуиа! Аллилуиа!

 

 

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

 

 

 

 

 

 

 

 

Молитва святому и богоносному отцу нашему Василию, митрополиту Острожскому, чудотворцу

 

Святый Василие, великий угодниче Божий, всим помогающий, помоги и мене грешному. Великий защитниче веры Православныя, защити и нас, твою веру святую исповедующих, и с надеждой к тебе приступающих. Великий архиерею Божий, умоли Бога Вседержителя о всех людех твоих, а после всех и о мне – последнем и недостойном. Твердошский витязю духовный и подвижниче Острожский, спасай нас от всех бед видимых и невидимых. Возжег ты землю Сербскую, яко вечную свечу пред Престолом Бога Живаго, сего ради и нам грешным ныне пути наша освети и тьму скорби прогони. Молитвами и слезами пещеру Острожскую согреша, согрей ныне Духом Божиим и сердца наша, да спасемся и прославим Бога Всевышняго и тебя, святителю Божий. Со всех краев света притекают к кивоту твоему больныя и немощныя, и ты им помог еси: демонов отогнаша, путы диавольския растерзаша, здоровие душевное и телесное людем дароваша. Тако и ныне крещеным и некрещеным помози; иже во веки всим помогаеши, помози и мене грешному! Примиритель был еси братиям враждующим, и ныне вся враждующия и с братиями разделенныя примири, скорбящия возвесели, самовольныя укроти, болящия исцели. Святый Василие, чудотворче и отче наш духовный, услыши чад твоих во Христе Иисусе, Господе нашем. Аминь.

 


Источники:

 

Акафист -

По благословению Его Светлости Господина Амфилохия, митрополита Черногорского и Приморского Зетско-Бердского и Скендерийскаго экзарха Священного Трона Печского

Из книги «Житие и книга чудес святого Василия Острожского»

Акафист составил протоиерей Василий Ивошевич

Перевод с сербского Григория Радчука

 «Союз писателей России»

Псковское региональное отделение

2007

Житие - http://www.pravoslavie.ru/cgi-bin/sykon/client/display.pl?sid=420&did=249

Сайт создан в системе uCoz